Jag är mitt i planeringen av mitt nya kök i min lägenhet.
Jag tror jag är ganska nöjd, men är alltid nyttigt att få reda på vad andra tycker.
Köksluckorna är Ikeas vita högblanka.
Behöver får tips på vilket kakel och tapeter som kan passa in i det här köket
Från början hade jag överskåp hela vägen på båda sidorna men tycker att det blir lite luftigare med hyllplan + fläktkåpa
Totalt pris med samtliga vitvaror = 40893kr
Har som sagt inte valt väggfärg/kakel än men satte väggen som grå här för att få bättre kontrast mot de vita luckorna
Hur bra fungerar egentligen en integrerad kyl/frys? Någon som vet?
Jag tror jag är ganska nöjd, men är alltid nyttigt att få reda på vad andra tycker.
Köksluckorna är Ikeas vita högblanka.
Behöver får tips på vilket kakel och tapeter som kan passa in i det här köket
Från början hade jag överskåp hela vägen på båda sidorna men tycker att det blir lite luftigare med hyllplan + fläktkåpa
Totalt pris med samtliga vitvaror = 40893kr
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har som sagt inte valt väggfärg/kakel än men satte väggen som grå här för att få bättre kontrast mot de vita luckorna
Logga in
Skapa konto
Hur bra fungerar egentligen en integrerad kyl/frys? Någon som vet?
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Ser inte helt fel ut, behöver du mer utrymme så kan man alltid sätta en inbyggd fläkt och låta överskåpen gå hela vägen.
Ang inbyggnadskyl så får det helt enkelt plats mindre i den, men är högst personligt hur mycket utrymme man behöver.
Ang inbyggnadskyl så får det helt enkelt plats mindre i den, men är högst personligt hur mycket utrymme man behöver.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Var helt inne på inbyggnadskyl från början men börjar svänga om nu. Dels pga av det mindre utrymmet i kylen och dels så tycker jag att ikeas lösning med glidskenor till luckorna verkar vara sådär. Besökte ett ikea varuhus i söndags och många av köken som hade inbyggnadskyl gnisslade när man öppnade dörren.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Vi satte inbyggnads hos farsan för ett par år sedan, håller än. Jag vill minnas att de ska skruvas fast, men de kanske är lata på IKEAs showroom?
Kan mycket väl vara så att det är latmasken som är framme och monterar, men det ger ju inget bra intryck. Man går ju till köksutställningen för att känna och klämma på sakerna, och ser man fronter som sitter med dubbelhäftande tejp blir man ju avskräckt. Eller hur?
Produkter som diskuteras: "avskräckt"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Har du tänkt att laga mat på riktigt i köket, eller ska du renovera för syns skull? Jag tycker du har alldeles för lite arbetsyta mellan häll och ho. Byt ut 60 skåpet till vänster om hällen mot ett 40 och sätt in ett 80 skåp mellan häll och ho. "Arbetsytan" du har på andra sidan rummet kan du ha kaffebeyggare och dylikt på. Varför inte gå vidare med ett skåp på andra sidan diskmaskinen?
När du bygger nytt, passa på att sätta in många elutag..
Tack för tipsen! Angående din första fråga är det nog ärligt talat mest för syns skull och för att få en diskmaskin.Georgelama12 skrev:Har du tänkt att laga mat på riktigt i köket, eller ska du renovera för syns skull? Jag tycker du har alldeles för lite arbetsyta mellan häll och ho. Byt ut 60 skåpet till vänster om hällen mot ett 40 och sätt in ett 80 skåp mellan häll och ho. "Arbetsytan" du har på andra sidan rummet kan du ha kaffebeyggare och dylikt på. Varför inte gå vidare med ett skåp på andra sidan diskmaskinen?
Håller med om att det hade blivit bättre med mer bänkyta mellan häll och ho, men vet inte hur jag ska lösa det, fläktens hål ut sitter ju där det sitter... Och kan inte bygga nått mer höger om diskmaskinen då det blir för tajt mot matbordet.
Slänger in några bilder på hur det ser ut dag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto