Jag håller på med en ombyggnad i sommarstugan och har byggt ett nytt köksskåp.
Tanken från början va att ha ett öppet skåp. Men i efterhand så tror jag inte det blir snyggt, jag skulle ha byggt det luftigare om det ska vara öppet. T.ex. med mellanhylla av ribbor.
Nu till min fråga, hur kan man bygga dörrar till detta skåp och få det att efterlikna de befintliga skåpen?
"Bänkskivan" är bara provisorisk
Såhär ser resten av skåpen ut
Tanken från början va att ha ett öppet skåp. Men i efterhand så tror jag inte det blir snyggt, jag skulle ha byggt det luftigare om det ska vara öppet. T.ex. med mellanhylla av ribbor.
Nu till min fråga, hur kan man bygga dörrar till detta skåp och få det att efterlikna de befintliga skåpen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
"Bänkskivan" är bara provisorisk
Logga in
Skapa konto
Såhär ser resten av skåpen ut
Ja, du bör ju göra dina nya stommar med samma tjocklek/överfall som de övriga. Sen brukar man få jacka lite i stomme och lucka för gångjärnen för att få riktigt tight passning. I MDF är dock detta enkelt och kan i princip göras med en vass kniv.maah skrev:
Det gör det absolut, även om det kanske är lite svårt att göra det med den vinkeln. Enklast är ju att såga lite lätt och sedan använda stämjärn. Det handlar ju om ca 1 mm.maah skrev:
Klicka här för att svara