Hej!
jag tänkte höra om någon med lite mer koll vet vad detta kan vara för problem?
Mina köksluckor ser inte ut att vara riktigt i schack. Dom är olika långt ut och ser helt enkelt inte bra ut finns det något sätta att fixa detta på utan att byta luckor?
Se bild för bedömning!
Tacksam för svar
Mvh Egon
jag tänkte höra om någon med lite mer koll vet vad detta kan vara för problem?
Mina köksluckor ser inte ut att vara riktigt i schack. Dom är olika långt ut och ser helt enkelt inte bra ut finns det något sätta att fixa detta på utan att byta luckor?
Se bild för bedömning!
Tacksam för svar
Mvh Egon
Det brukar gå att justera gångjärnen för att hantera det här. Som du ser på gångjärnsfästena så har de ovala hål och om du släpper på skruvarna lite så kan du justera upp eller ner litegrann för att få samma höjd på luckorna.
När det gäller ut/in så kolla om du inte kan hantera det med att flytta in eller ut gångjärnet lite i fästet.
När det gäller ut/in så kolla om du inte kan hantera det med att flytta in eller ut gångjärnet lite i fästet.
Om du vickar lite på dörrdämparen jag har ringat in så borde du hitta justerskruvar bakom. Ta tag i den och dra den fram och tillbaka, inte upp och ber.
Sen får du prova dig fram och se vilken skruv som gör vad. Borde finnas 3 stycken
Såhär ser mina gångjärn ut i mitt kök, före och efter jag har tagit bort dörrdämparen. 1-2-3 är justeringsskruvarna.
Sen får du prova dig fram och se vilken skruv som gör vad. Borde finnas 3 stycken
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såhär ser mina gångjärn ut i mitt kök, före och efter jag har tagit bort dörrdämparen. 1-2-3 är justeringsskruvarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack så mycket!IgelSpikey skrev:
Om du vickar lite på dörrdämparen jag har ringat in så borde du hitta justerskruvar bakom. Ta tag i den och dra den fram och tillbaka, inte upp och ber.
[bild]
[bild]
[bild]
ska testa det direkt. Jag uppdaterar på om det funkade
IgelSpikey skrev:
[bild]
[bild]
[bild]
Då är det nog bra att skaffa lite bättre mejslar innan du drar sönder skruvarna (å andra sidan ser ju din mejsel ut att vara av kinesium... då den drar inte sönder skruvarna iaf)
Kan även vara bra med en bitsmejsel .
Kan även vara bra med en bitsmejsel .
Det kan vara så att du helt enkelt inte har en skruv i mitten.