Jag har flyttat in i en ganska nyproduktion som har ett standard vitt kök, se bilder nedan.
I kombination till köket behöver jag även en garderob som står exponerad mot köket.
Optimala scenariot här är att ha kök och garderoben i samma färg då dem ska smälta in i omgivningen.
Har kommit fram till dessa tre val då jag vill passa på att byta färgen i köket, uppskattar lite tips.
1. Köpa nya köksluckor och garderob i samma färg från samma firma som köket initialt är köpt från är offert 14k garderob + 30k köksluckor. Detta innebär omfattande arbete att byta ut täcksidor/passbitar/socklar och vissa sidor kommer jag inte kunna byta ut om jag inte byter hela stommen...
2. Köpa endast garderob i vitt och sen lacka täcksidor + dörrar + köksluckor i samma färg. Även detta inkluderar omfattande arbete att montera isär alla täcksidor och passbitar.
3. Köpa garderob i vitt och måla samtliga delar själv, inklusive täcksidor/passbitar/socklar.
Min fråga är, är det någon ide att lackera luckorna och garderoben hos en firma och sen själv måla täcksidorna/passbitarna/socklarna? Har någon erfarenhet av att göra på det sättet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder