33 277 läst ·
66 svar
33k läst
66 svar
Köksleverantörer - vilka är bäst och sämst?
Jag formulerade mig lite fel, det är klart att kan man så köper man det lite dyrare om det är det man vill ha.
Vi kommer att bygga vårat hus med oinreddövervåning(isolerat så vi slipper stänga trappen) för att kunna lägga pengar på det material och kök vi vill ha.
Vi kommer att bygga vårat hus med oinreddövervåning(isolerat så vi slipper stänga trappen) för att kunna lägga pengar på det material och kök vi vill ha.
En annan fråga då:
Vilka leverantörer kan erbjuda skåpstommar i 250 cm höjd förutom Tibrokök?
Vi har ~260 i takhöjd och är mycket osugna på att ställa två skåp på vararann. Den stilen gillar vi inte, utan ser det som en kompromiss när man inte har 250-stommar i sitt sortiment.
Vilka leverantörer kan erbjuda skåpstommar i 250 cm höjd förutom Tibrokök?
Vi har ~260 i takhöjd och är mycket osugna på att ställa två skåp på vararann. Den stilen gillar vi inte, utan ser det som en kompromiss när man inte har 250-stommar i sitt sortiment.
Sweli: ....men då blir det två skåp på varann eller har ni världens fetaste täckskiva däruppe...?
Jag glömde säga att jag är kategorisk motståndare till skåp som inte går ända upp till tak (minus en liten täckbit längst upp).
Okej, då har vi åtminstone två tillverkare som gör 250-stommar:
Tibrokök
Kvänum
Några fler? (ps. Jag _har_ letat efter fler, men ännu inte funnit några andra. Traven med kökskataloger är inte direkt liten hemma hos oss...)
Jag glömde säga att jag är kategorisk motståndare till skåp som inte går ända upp till tak (minus en liten täckbit längst upp).
Okej, då har vi åtminstone två tillverkare som gör 250-stommar:
Tibrokök
Kvänum
Några fler? (ps. Jag _har_ letat efter fler, men ännu inte funnit några andra. Traven med kökskataloger är inte direkt liten hemma hos oss...)
Jag gillar också skåp upp till tak.Fasting65 skrev:
Vi har bara ett skåp och takanslutning. Den är tror jag 17cm tjock och den går upp till 2.60.
Det är säkert sant, men om du sammanväger femton års glädje från att använda ett härligt kök i toppklass (må det vara ballingslöv, Tibro eller vad som), tror du inte det uppväger lyckan av att spara 60kSEK om 15 år?HBK skrev:
För mig är det likadant med bilen. Jag är bilintresserad. Jag kan välja mellan att transportera mig till jobbet i en rutten vit volvo 240 varje dag, eller så njuter jag av varje meter på väg dit i min Audi S4 BiTurbo med 320hk/500Nm. Båda varienterna fungerar, men den ena gör det med finess som skänker mig glädje i vardagslivet.....
Givetvis kostar både köket och bilen, så man får försaka utlandssemester och annat som andra har råd med, men det är det värt. Lev i nuet!!!