Genom att vi bygger själva i lösvirke så hade vi en gedigen hög med olika kökskataloger hemma innan vi bestämde oss, majoriteten av tiden gick dock åt att leta fram info via nätet så när det kom till kritan så var inte katalogerna det som avgjorde vårt val av kök. Vi valde till slut mellan Noblessa och Marbodal, var på besök hos Noblessa och fick köket uppritat, bra bemötande men i slutändan så blev det Marbodal eftersom de även hårdvaxar valnöt och inte bara oljar, plus att det faktiskt blev billigare med Marbodal än Noblessa. Bra och proffsigt bemötande av båda parter, känns ändå mer gediget med Marbodal, men det är min högst personliga åsikt.