Vi har bestämt oss för det mesta vi ska ha i köket utom köksfläkt...det var en tuff rackare att komma fram till. Fläkten ska sitta mot väggen, men inte vara inbyggd i skåp, ej kolfilter, max 90 bred. Vi vill ha bra sug i fläkten och gärna belysning. Glaskåpa verkar lite jobbigt att ta hand om med allt fett m.m., så helst vill vi ha något i rostfritt.
Har ni några tips på snygga och riktigt bra fläktar för max 8000 kr (helst mindre)? Är det vissa märken som är särskillt bra och prisvärda och vissa man ska akta sig för? Vi har tittat på en Thermex.

Titta på fjäråskupan den har vi köpt och de har väldigt snygga fläktar.
När man ser dem på riktigt så är det en otrolig lyser i det rostfria.
Deras motor är tystare en det flesta andra har vi hört också.
De tillverkas också när de beställs och det ligger ej på något lager de tillverkas i Sverige som så många andra inte görs. De flesta kommer från andra länder och monteras ihop här.
Titta och känn på dem, och andra så kan ni bestämma er sen.

Häls Niclas och Ella

De kan vara intressant att titta på. En märklig sak är att när jag söker på återförsäljare på deras hemsida så står det vilka kupor som varje återförsäljare visar och de flesta visar inte fler än två typer vilket gör det väldigt besvärligt att titta på alla som kan vara intressanta. Det blir ett väldans åkande mellan olika städer. Mycket märkligt.

Det kan jag hålla med dig om, men jag ringde till dem och då fick jag reda på var de fläktar satt som jag var intresserad av för på hemsidan är inte alltid uppdate.
Men om man ringer så får man reda på lite och de skickade även en provbit på rostfriplåt och alufärg som de har. Det kom redan dagen efter mycket bra service.

Lycka till med valet.

Häls Niclas

Siemens har trevliga fläktar, satt uppe i en HTH-utställning. Fjärås finns hos Electrolux Home i Linköping, kanske även på andra EH-butiker i Sverige?

Jag vet att många som har rostfria vitvaror i köket får problem om något ska bytas ut mot ett annat märke eftersom den rostfria ytan ser olika ut. Hur är det med köksfläktar, bör man hålla sig till samma märke som övriga vitvaror eller har det ingen större betydelse?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.