Har precis flyttat till ny bostadsrätt och ska börja renoverera köket inom snar framtid. Idag sitter det en kolfilterfläkt installerat av förra ägaren men tycker i överlag att dom är otillräckliga.
Eftersom det finns en del bestämelser kring fläktar beroende på hur ventilationen funkar skickade jag ett mail till föreningen och frågade. Man får ha köksfläkt med motor tydligen eftersom det inte finns nån fläkt på taket. Är ändå lite nojig då det är självdragsventilation och har hört att det kan bli fel så matos åker till grannarna. Bor längst upp i ett 3 våningshus från 50-60 talet och finns en ventil ovanför spisen, en i skafferiet och under fönstren i vardagsrummet. Toaletten har en som gr direkt ut vad jag kan se.
Vad tror ni? Vill verkligen inte kolfilterfläkt!