Medlem
· Stockholms Län
· 131 inlägg
Jag har en köksfläkt i det lite udda måttet 70 cm bredd som bara går på hastighet 1 och 3.
Jag har läst mig till i andra trådar att det troligtvis är ett kretskort som gett upp.
Nu har jag skaffat mig en flång ny men lite bucklig donator i storlek 60 cm för en symbolisk peng som jag har tänkt att slakta för reservdelar. Är det någon som gjort en liknande manöver tidigare och kan berätta om jag måste demontera gamla fläkten eller om jag kan utföra operationen med fläkten på plats?
Jag har läst mig till i andra trådar att det troligtvis är ett kretskort som gett upp.
Nu har jag skaffat mig en flång ny men lite bucklig donator i storlek 60 cm för en symbolisk peng som jag har tänkt att slakta för reservdelar. Är det någon som gjort en liknande manöver tidigare och kan berätta om jag måste demontera gamla fläkten eller om jag kan utföra operationen med fläkten på plats?
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Det är mycket enklare att försöka laga fläkten när den är nermonterad. Inte särskilt svårt eller tidskrävande.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Stockholms Län
· 131 inlägg
Sitter inget kretskort i dessaA Attackbävern skrev:Jag har en köksfläkt i det lite udda måttet 70 cm bredd som bara går på hastighet 1 och 3.
Medlem
· Stockholms Län
· 131 inlägg
Det låter ju bra, går man in under ifrån eller från manöverpanelen med strömbrytaren till lampa och fläkten?electroluxaren skrev:
Jag har motor på fläkten, hade bort fläktbladen och gjorde rent för nån vecka sen.
Okej, får testa att bara byta strömställaren till fläkten då.electroluxaren skrev:
jo underifrån går att ta bort knappanelen och sidorna titta på din reservdelsmaskin så ser duA Attackbävern skrev:
Medlem
· Stockholms Län
· 131 inlägg
Medlem
· Stockholms Län
· 131 inlägg
Visst bör det vara denna mojäng som styr fläkthastigheten?
https://www.sparestore.com/sv/frank..._-0dFAEJvwqgfgNY7I_Tc6vP4Ex95apsaAmTxEALw_wcB
https://www.sparestore.com/sv/frank..._-0dFAEJvwqgfgNY7I_Tc6vP4Ex95apsaAmTxEALw_wcB
Medlem
· Stockholms Län
· 131 inlägg
Medlem
· Stockholms Län
· 131 inlägg
Jag svarar mig själv efter svar ifrån Franke, det spelar ingen roll vilken svart kabel man sätter vart. Ifall någon annan undrar samma sak i framtiden.A Attackbävern skrev:
Nu fungerar fläkten som den ska och kondensatorn är bytt. Dock så var det strömställaren till fläkten som visade sig vara felet till att fläkten inte gick på alla hastigheter så även den är bytt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bärande innerväggar i villa från 1936?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bärande innerväggar,eller
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Rengöra matfett från motorlindningar/köksfläkt?
El -
Bärande väggar i 70-tals hus
Byggmaterial & Byggteknik -
Är det bärande väggar i min kattvind?
Lösvirke & Timmerhus