1 228 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Köksfläkt för hörn
Har ett u-format kök som skall renoveras från grunden. Layouten idag funkar bra och Ikeas köksexperter såg ingen anledning att ändra designen. Innebär dock att jag måste hitta en snygg lösning för en köksfläkt i ett hörn då spishällen står vinklad i ena hörnet . Har haft en monsterstor fläkt från Ikea i hörnet tidigare men den sjunger på sista versen och är kanske inte så snygg längre
Någon som har en idé om bra lösning
bygg egen fläktkåpaS Spongebob68 skrev:Har ett u-format kök som skall renoveras från grunden. Layouten idag funkar bra och Ikeas köksexperter såg ingen anledning att ändra designen. Innebär dock att jag måste hitta en snygg lösning för en köksfläkt i ett hörn då spishällen står vinklad i ena hörnet . Har haft en monsterstor fläkt från Ikea i hörnet tidigare men den sjunger på sista versen och är kanske inte så snygg längre
Sätt ett överskåp vinklat på samma vis som hällen. Montera fläkten under skåpet. Täcksidor på båda sidor så det blir ok övergång mellan överskåpsraderna.
Mitt föräldrahem har den set upen sedan urminnes tider. Täcksidorna är lite fix att få till bra ska sägas.
Mitt föräldrahem har den set upen sedan urminnes tider. Täcksidorna är lite fix att få till bra ska sägas.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack, är en bra idé. Grundplanen nu är att inte ha överskåp mer än på en väldigt kort del av vägen och inte för spisen är
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden