Köpt en Decosteel köksblandare:
https://decosteel.se/produkter/rostfri-koksblandare-tillbehor/koksblandare/steel-curve-shadow-d/

När jag drar ner pipen så går den inte tillbaka för det är för trångt i hålet.
Kan det vara så att vvs-killen har gjort fel?
Jag prata med tillverkarna att dom skicka mer tyngd som man ska ha nere vid slangen, men jag tror inte det kommer hjälpa för man får dra ganska mycket.
Så jag undrar om VVS-killen kan kopplat det fel eller man kan byta ut ngn av dom andra slangarna till något smalare?=)
Tack

• Närbild under köksbänk som visar slangar och rör anslutna till en köksblandare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går den ner när du lirkar ner den, eller inte alls?

Är hålet för trångt bara? Han kanske struntade i att förstora det befintliga om det nu var för litet? 35mm säger instruktionerna, kan du mäta det undertill?

ådal ådal skrev:
Är hålet för trångt bara? Han kanske struntade i att förstora det befintliga om det nu var för litet? 35mm säger instruktionerna, kan du mäta det undertill?
Det där ser ut som en stenskiva inget man borra upp lite bara sådär..

Redigerat:
  • Gilla
Boolean
  • Laddar…
Ser garanterat ut som om slangen skaver i
Se till att montera blandaren så att slangen löper fritt

Tack snälla för svar. Hålet är 35 mm men det är som ni säger slangen skarvar mot kanten. Vet inte om det går få den ena i mitten eller har jag för många slangar?
Det är en stenskiva så svårt göra de större.
Jag vet inte vad man kan göra :(

Kontakta en firma som bara syslar med bänkskivor så kan dom nog fixa till din bänkskiva

det står i bruksanvisningen ni skicka 35 mm utan diskmaskinsavstägning och med 38-40mm så hålet är för litet :( kan man ta bort diskmaskinavstäningsslangen ?

Du måste ha av stängningen !
Annars så fungerar det ej.

BORRSET TILL VINKELSLIP OX TOOLS M14 - 45MM
250774_1__518ee385-fa65-42d0-b2be-db8d3ed37613.jpg
250774_0__7386a670-f3b2-49ca-8249-3ec35422ea25.jpg

Borrset från OX Tools till vinkelslip M14 - 45mm. Det bästa borret att borra i Kakel & Keramik med. Monteras på vinkelslip. Snabb Håltagning. Borrar även hål i de svåraste och hårdaste materialen. Borret behöver ej vattenkylas - Gör håltagningen mycket enklare och renare.

- Snabbaste sättet att borra i klinker
- Torr Användning
- 45 mm

Proffs använder dessa i daglig dags

challe5000 challe5000 skrev:
det står i bruksanvisningen ni skicka 35 mm utan diskmaskinsavstägning och med 38-40mm så hålet är för litet :( kan man ta bort diskmaskinavstäningsslangen ?
Eller byt till en blandare utan diskmaskinavstängning och montera en sån här istället https://www.vvsochbad.se/VVS-Interi...xZ7Cg3Atw9XjohtmqMdeA5gAI8B4BSbUaAlHTEALw_wcB

Då slipper du en slang genom hålet och får lite med plats.

Ricksson Ricksson skrev:
BORRSET TILL VINKELSLIP OX TOOLS M14 - 45MM
[bild]
[bild]
Tack snälla ska kolla på detta!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.