Vi har ett kök där vi gillar stommar, inredning och luckor. Men skivan är slut, en ikea laminat. Om vi fixade skivan skulle vi lätt kunna behålla köket 10 år till.

En galen tanke är om man kan på något sätt gjuta en betongskiva ovanpå laminatskivan på något sätt, har det gjorts förut? Inser att den blir lite högre men vi är långa i familjen, om kan man gjuta typ 15mm så gör inte det något.

Är detta ens möjligt, och isf hur gör man?
 
  • Närbild av en sliten köksbänkskiva i laminat med synlig kant och skåpluckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tvapac skrev:
Vi har ett kök där vi gillar stommar, inredning och luckor. Men skivan är slut, en ikea laminat. Om vi fixade skivan skulle vi lätt kunna behålla köket 10 år till.

En galen tanke är om man kan på något sätt gjuta en betongskiva ovanpå laminatskivan på något sätt, har det gjorts förut? Inser att den blir lite högre men vi är långa i familjen, om kan man gjuta typ 15mm så gör inte det något.

Är detta ens möjligt, och isf hur gör man?
Lyft av nuvarande bänkskivor, använd som mall, bygg en ram, gjut nya skivor. Att gjuta 15mm på laminatskivan låter som en dålig idé.
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.