Någon som har erfarenheter av Custom Kitchen?
Offerten ligger ca 10.000kr under en del andra när det gäller beställning av en granitskiva.
Vad kan skilja på resp leverantörer?
Finns det olika kvaliteer på granitskivor, armering ????

Framförallt lönekostnader skiljer sig rejält

Det som brukar skilja är var stenen kommer från. Dvs löneläget i brytningslandet. Sefan finns det naturligtvis oöila kvaliteter på stenen men där vet jag inte vad man ska se upp med.
Sten armeras inte, det är ett massivt naturmaterial som sågas ut ur stenblock.

Om jag har sett rätt hemsida, så är det en firma som inte skriver någonting överhuvudtaget på sin hemsida om vilka de är. Vad heter bolaget, var har bolaget sitt säte osv.

Dvs. om något strular så kan de gå totalt under jorden, omöjliga att få tag på.

Bortsett från brytningslandet så även lägre löner där man bearbetar skivan. Att det skiljer 10' säger egentligen inte så mycket. Hur stor kostnad är det? Pratar vi 10% skillnad eller 40% skillnad. Vilken form har skivan, kan skilja otroligt mycket om den ex är u-formad då många av baltländerna har större felmarginaler som slutkund får acceptera till skillnad från de svenska jag känner till...

Tack för alla svar
Ang. Custom Kitchen finns de inte registrerade i Sverige = osäkert om något händer.
Armering borde väl vara där det är smalt, vid diskbänk och spishäll. Låter rätt rimligt eftersom sten är ett hårt material men därmed också sprött.
Troligen limms ameringen på under....eller....???

Lizabettan skrev:
Tack för alla svar
Ang. Custom Kitchen finns de inte registrerade i Sverige = osäkert om något händer.
Armering borde väl vara där det är smalt, vid diskbänk och spishäll. Låter rätt rimligt eftersom sten är ett hårt material men därmed också sprött.
Troligen limms ameringen på under....eller....???
Personligen hade jag inte valt att köpa från ett bolag som inte finns registrerat i Sverige. Finns många bolag i Sverige som har sin bearbetning i baltländerna med bra resultat och snabb leverans. Kvalitén på sten är i regel ingen skillnad. Det är väldigt få som direktimporterar utan de handlar från större grossister. Ang. armering har du helt rätt. Runt t.ex. spishäll så fräser man ut spår på undersidan och lägger in stål som man limmar på plats. Där är dock inte armering under hela skivan, utan enbart vid känsliga partier som ovan.

När vi köpte granitskiva för 15 år sen, var det ingen som pratade om armering/förstärkning. Det enda var att det måste vara tillräckligt brett framför och bakom hålet
Å andra sidan var det ingen som försökte sälja nåt annat än 30mm tjock skiva heller... har man en 20mm-skiva kan jag tänka mig att det behöver förstärkas.

Jag har tagit bort ett inlägg från firman ifråga.

/moderator

Hej

Ok, hur var det med firman törs man beställa därifrån, har precis lämnat uppgifter till dom att de ska komma å mäta.

Timo

Hej

Jag säger bara en sak, denna firma vet vad SERVICE är det kan man inte säga direkt om svenska firmor.
Ni behöver inte ens fundera bara att beställa direkt, ni blir garanterat nöjda.
Har inte träffat en firma i mitt 54 åriga liv som denna, så här skulle alla firmor vara i byggbranschen.

mvh
Timo
Skogstorp

Hejsan, det är ett 1.5 år gammalt inlägg.
Är det någon som har köpt bänkskiva eller kök från Customkitchen sedan dess?
Företaget är registrerat i Sverige nu men jag hittar inga externa recensioner.

Bara att beställa, bättre service får ni inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.