9 114 läst ·
42 svar
9k läst
42 svar
Kök med en eller två ugnar?
Jamen med två ugnar varav en varmluft hade du Cattis kunnat haft flera bullplåtar där samtidigt..OCH dessutom haft en lasagne eller nått annant i lillugnen
.
Men som Kalle undrade tidigare; Vad gör vi i våra ugnar egentligen...Hmmmm en bulle kanske...eller.... :-/
Men som Kalle undrade tidigare; Vad gör vi i våra ugnar egentligen...Hmmmm en bulle kanske...eller.... :-/
Jag skulle gärna ta två ugnar och funderar starkt på det.
Suveränt då man har folk på besök och om man skall göra storkok. Har nog aldrig bjudit på middag utan att känna behovet av en ugn till. Sååå frustrerande att alltid få planera menyn efter ugnen och inte efter vad man vill bjuda på. Extra knivigt blir det med mer än fyra gäster och/eller mer än en rätt på menyn....
Så jag röstar för två!
//Anna
Suveränt då man har folk på besök och om man skall göra storkok. Har nog aldrig bjudit på middag utan att känna behovet av en ugn till. Sååå frustrerande att alltid få planera menyn efter ugnen och inte efter vad man vill bjuda på. Extra knivigt blir det med mer än fyra gäster och/eller mer än en rätt på menyn....
Så jag röstar för två!
//Anna
I en varmluftsugn kan man lasta flera rader med plåtar, så visst funkar det.
Är det ingen som behöver dubbla diskmaskiner också?
Jag menar, det är ju så jobbigt att lasta i och ur, det är ju lättare att bara ha allt i den ena tills den är tom, då har allt hamnat i den andra....?
Och man fördubblar ju kapaciteten när det kommer gäster..!

Är det ingen som behöver dubbla diskmaskiner också?
Jag menar, det är ju så jobbigt att lasta i och ur, det är ju lättare att bara ha allt i den ena tills den är tom, då har allt hamnat i den andra....?
Och man fördubblar ju kapaciteten när det kommer gäster..!
Ingen dum ide alls.Ska kika lite på planlösningen.Än är det inte försent........................cattis skrev:
Och så hänger man dem i taket över matsalsbordet så är det bara att fira ner den med ren disk och duka fram.KarlXII skrev:
Vi ska också ha Ylves gasspis med två ugnar. Den som är 100cm bred med stekplatta i mitten. Här ska det grillas kött ;DIza skrev:
Jag använder ugnarna nästan dagligen.Lill skrev:
Gratänger, bröd, pommes frites, stekar, grillar kyckling, etc.
Med 2 ugnar kan man ha en stor stek i ena ugnen medan gratängen är i den mindre.
Jag vet inte andra men jag irriterar mig idag med min ugn som är ganska bred, men inte tillräcklig för att ha en form bredvid den andra. Dom får inte plats :-/
När man har gäster och vill göra flera saker samtidigt går det inte.
Du gissade rätt. Jag har haft varmluft och problemet är inte att den inte klarar av att göra flera maträtter samtidigt. Visst gör det det. Men man får inte plats.Sara skrev:
Det är min erfarenhet :-/
Så nu blir det 2 ugnar och en kombinerad mircro/ugn från Bosch som kallas macrougn och tar samma plats som en micro.
Det var faktiskt min sambos idé. "tänk om du vill grädda bröd medan du har fullt i ugnarna?, att ha bara en micro för att tina mat, är bara slöseri av plats".
Så jag köpte idén ;D ;D