Hej alla husbyggare och övriga 8-) har en fråga, som kanske är lättast för någon som har ett älvsbyhus tyr eller känner till det, att svara på.

Vi ska bygga med Älvsbyhus snart och vi ska snart göra alla val. Grejen är att i köket, har vi valt inbyggnadsmicro och inbyggnadsugn, och det vill jag absolut ha. Det negativa är att vi då blir av med ett stort skafferi. Någon som gjort några andra lösningar för att få till ett stort skafferi? Kan man få in ett stort skafferi någonstans?

Vi ska ha planlösningen som den är, med öppet till vardagsrummet, detta kommer vi ej att ändra på. Annars kanske man kunde löst det om man "vänt" kyl och frys.

Jättetacksam för svar och funderingar ang. detta!

Hej.

När vi skulle till och välja så funderade vi också på inbyggda maskiner, MEN var inte beredda att offra det härligt stora skafferiet. Vi funderade också på om det gick att ordna på nått annat sätt men kom fram till att det gick inte.
Så nu har vi vanlig ugn och mícro MEN ett stort skafferi med utdragbara hyllor från IKEA, och vi ångrar oss absolut inte.

/ Dick och Christina

Tack för ditt svar! Har kikat på Er hemsida och huset ser jättefint ut!!! Nu börjar man längta!

Det är så svårt, vi vet inte hur vi ska göra, väger alla för och nackdelar mot varandra. De nackdelar som jag ser med ha spis och micro ej inbyggt är:
* Det är inte 100% tätt mellan spis och bänkskivor, alltså du får dra ut spisen nån gång då och då för att städa vilket du slipper om du har inbyggnadshäll.
* Man får ställa Micron någonstans.

Nackdelar med inbyggt:
* Du förlorar skafferiet
* Plåtarna till ugnen behöver ställas i ett skåp? Så har i alla fall jag förstått det, det finns väl ingen extra lucka för plåtarna som det gör på en "vanlig" ugn?

Hej!

Vi fick vårat TYR i måndags. Härlig kännsla:)
Vi har valt inbyggnads micro/ugn. För oss var det en självklarhet. Men som sagt allt är ju en smaksak. Tänk igenom om du verkligen vill ha ett skafferi iställer för inbyggnads micro/ugn...

Vi är i alla fall super nöjda.

Gammelmormor

Får jag fråga, vart har ni valt att ha era "skafferivaror"? Hur många skåp går åt, av de vanliga så att säga?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.