Byggahus.se
Någon som har något tips på vart man ska införskaffa asp-panel. Vilket märke är bäst och vem säljer den till bäst pris?

Är det värt pengarna att köpa thermo-asp?
 
Jag gillar inte själv när folk svarar som jag kommer att göra nu, men är det av någon speciell anledning du vill ha Asp? Ja, förutom att det är kutym att använda det i en bastu?

Själv gjorde jag mina lavar av vanlig 45x45 regel som klövs på mitten. Tror det är furu. Ett år senare har det inte varit några som helst problem med kåda etc. Jag har till och med, gud förbjude, skruvat uppifrån på vissa. Ännu har jag inte bränt mig på varken lav eller skruv...

Betydligt billigare lösning men helt fel bland bastukonnässörer. Men det är min bastu och jag gör som jag vill.

Men som svar på din fråga tänker jag att du frågar på närmaste byggvaruhandel. De kan säkert ta hem om de inte lagerför asp.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
K Krillehus skrev:
Någon som har något tips på vart man ska införskaffa asp-panel.
Ingen koll på panelen men jag köpte aspvirke till lavarna på K-Rauta och det var väldigt fin kvalitet på den. Skulle börja med att kolla upp deras panel.
 
Jag satte al-panel på väggarna, rödare i tonen och asp som lavar.
Interiör av bastu med rödaktiga al-paneler på väggarna och säten av aspträ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är du nöjd med alen på väggarna? kanske lite tåligate än ljus asp. Jag kan inte bestämma mig:)
 
Det blev thermo-asp. Den är rödare än vad jag trodde. Återkommer med bilder senare.
 
B Boy71 skrev:
Är du nöjd med alen på väggarna? kanske lite tåligate än ljus asp. Jag kan inte bestämma mig:)
Panelen på väggen är väl 15 år, likaså laven i asp. Använder sitthanddukar, både skönt och lättare att hålla rent.
Använder bastun okt-mars och blir väl 2 ggr/veckan.
Hade tur och kunde köpa från en lokal såg.
Är rödare än vad bilden visar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.