Hej,
Tror ni det funkar att slipa ner och olja om träskivan för att få bort det svarta runt kranen.
Det svarta har uppkommit av vatten, tror ni det är mögel? Vattenkran över träbänkskiva med svarta vattenskadade fläckar nära kranbasen mot kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det är troligen inte mögel utan bara murket trä.

Tyvärr är det ju svårt att veta hur långt ner som det är skadat. Känns det mjukt om du trycker med en kniv?
 
  • Gilla
J.Persson
  • Laddar…
Det har funkat hos oss att slipa ner. Sedan olja in det ordentligt och fortsätt med det i jämna mellanrum.
 
  • Gilla
J.Persson
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Det är troligen inte mögel utan bara murket trä.

Tyvärr är det ju svårt att veta hur långt ner som det är skadat. Känns det mjukt om du trycker med en kniv?
Tack! Nä det är hårt och känns inte mjukt.
 
BirgitS
Då är det ju hyfsat ytligt i alla fall så bara att testa att slipa, men det är ju lite svårt att komma åt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.