1 282 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
KNX aktorer för utomhusbruk
Hej !
Någon som har tips på aktorer som fungerar i framförallt kyla. Jag tänkte montera dem torrt, men i utomhustemperatur. Tänkte styra bilvärmare och belysning... har dragit grön slädd för ändamålet
nets
Någon som har tips på aktorer som fungerar i framförallt kyla. Jag tänkte montera dem torrt, men i utomhustemperatur. Tänkte styra bilvärmare och belysning... har dragit grön slädd för ändamålet
nets
Fukt är bara ett problem ren kyla är ett annat problem ;-) men efter lite resonerande med bekanta tror jag inte det är ett problem i göteborg/skåne. Troligtvis är det svårt att för europeiska kvalitetsföretag att tillverka elektronik som inte tål -25 är slutsatsten. Jag hade inte valt kritiska system utanför specen, men lite utebelysning funkar för mig - även om den faller bort i extremfall.
Klicka här för att svara