- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Det var ju inte så länge sedan jag hävdade att vi i princip inte hade några like-fiskare här på BH, men käre KoW:s inlägg häromveckan får mig att börja undra:
Tyckte han månne att Mikael_L började flåsa lite för mycket i nacken?

/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyckte han månne att Mikael_L började flåsa lite för mycket i nacken?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/U
Synd att inte ogilla-knapp finns med, hade velat leda den listan
Tyvärr finnns det en massa lättkränkta personer ute i detta land så det hade väl inte funkat. Till och med Disqus har tagit bort funktionen att se hur många ogilla-tryck man får på ett inlägg, nu går det endast att se gilla-tryck.
Tyvärr finnns det en massa lättkränkta personer ute i detta land så det hade väl inte funkat. Till och med Disqus har tagit bort funktionen att se hur många ogilla-tryck man får på ett inlägg, nu går det endast att se gilla-tryck.
Renoverare
· Stockholm
· 20 202 inlägg
Astrist att disqus tagit bort det :/
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hej!
Jag tror faktiskt att jag är på väg att tillfriskna.
Heroinister har sitt metadon att ta till, men vad har vi Byggahusister?
Nåväl, hårt arbete och kalla avrivningar (vad är det egentligen?, står ju så i all gamla romaner)
har börjat få mig på fötter igen.
Och alla era uppmuntrande tillrop (jo jag har naturligtvis varit inne och kikat ibland
)
har hjälpt mig väldigt mycket. Tack kära vänner
Vad jag har förstått är det ganska många här som jobbar med IT, och som kanske känner igen sig i min situation.
Jag hade en ganska stor uppdatering på gång efter månader av arbete, med deadline för ett par veckor sedan.
Så jag klarade helt enkelt inte av att splittra fokuset mellan jobb (programutveckling) och nöje (Byggahus).
Så jag tror att administratören med sin knäpp på näsan fick mig att fokusera på rätt saker. Tack för det Marlén!
Nu är uppdateringen klar, och för ovanlighetens skull utan en enda felrapport.
Och nu lägger våra sex hönor ägg som galningar, så förhoppningsvis blir det några påskkycklingar i år också
PS
Till helgen kommer det kanske en "historia från sjön". Vi får se.
Jag tror faktiskt att jag är på väg att tillfriskna.
Heroinister har sitt metadon att ta till, men vad har vi Byggahusister?
Nåväl, hårt arbete och kalla avrivningar (vad är det egentligen?, står ju så i all gamla romaner)
har börjat få mig på fötter igen.
Och alla era uppmuntrande tillrop (jo jag har naturligtvis varit inne och kikat ibland
har hjälpt mig väldigt mycket. Tack kära vänner
Vad jag har förstått är det ganska många här som jobbar med IT, och som kanske känner igen sig i min situation.
Jag hade en ganska stor uppdatering på gång efter månader av arbete, med deadline för ett par veckor sedan.
Så jag klarade helt enkelt inte av att splittra fokuset mellan jobb (programutveckling) och nöje (Byggahus).
Så jag tror att administratören med sin knäpp på näsan fick mig att fokusera på rätt saker. Tack för det Marlén!
Nu är uppdateringen klar, och för ovanlighetens skull utan en enda felrapport.
Och nu lägger våra sex hönor ägg som galningar, så förhoppningsvis blir det några påskkycklingar i år också
PS
Till helgen kommer det kanske en "historia från sjön". Vi får se.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Gött mos!
Eller vad det nu är ni säger där nere?!"
Eller vad det nu är ni säger där nere?!"
Trevligt ! Började som halläning känna mig ensam här på BH. 😀
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Eftersom jag är född och uppvuxen på Vadmansgatan i Göteborghantverkare1 skrev:
(Öster om Heden som vi säger i Steinbecks och James Deans anda)
så är det gôtt mos som gäller för mig med. Jag vet inte hur många gånger korvkiosken i hörnet Södra Vägen/Engelbrektsgatan har räddat mitt liv.
Och där slog Knäpp-Upp-gänget upp sitt tält när det var revydags; farsan släpade med oss dit varje år. Jag är fortfarande lite småkär i Gunwer Bergkvist:
I Halmstad finns visserligen Göstas, men det är inte riktigt samma sak.
Så nu får jag stå hemma vid spisen och koka min egen pommes
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag måste bara tillägga, à propos Gunwer Bergkvist, att hon är med i Sveriges bästa sketch, alla tider, Skattkammarön, som direktsändes i TV år 1967:
https://www.youtube.com/watch?v=9peNmBMP12Y
Med dessa strålande skådespelare:
Margaretha Krook,
Lars Ekborg,
Gunwer Bergkvist och
Åke Grönberg.
Och namnet/begreppet Nisse Hult etsades in i den svenska folksjälen
Men av de fyra är bara Gunwer fortfarande i livet.
Fan vad jag plötsligt känner mig gammal
https://www.youtube.com/watch?v=9peNmBMP12Y
Med dessa strålande skådespelare:
Margaretha Krook,
Lars Ekborg,
Gunwer Bergkvist och
Åke Grönberg.
Och namnet/begreppet Nisse Hult etsades in i den svenska folksjälen
Men av de fyra är bara Gunwer fortfarande i livet.
Fan vad jag plötsligt känner mig gammal
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det som KOW skrev i den tråden som nu är helt borta är att han lämnar BH pga för "hård/felaktig" modererande av en/flera trådar, bla https://mobil.byggahus.se/forum/jur...-mig-betrada-byggstallning-runt-mitt-hus.html
I den tråden har en del inlägg från 'aldrigklar' tydligen blivit raderade, efter det har 'aldrigklar' velat få sitt konto raderat (har nu blivit det).
I den tråden har en del inlägg från 'aldrigklar' tydligen blivit raderade, efter det har 'aldrigklar' velat få sitt konto raderat (har nu blivit det).
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Det är semestertider och jag hade inte möjlighet att förklara modereringen särskilt pedagogiskt häromdagen.
Det många missar i våra forumtegler är att kommentarer om moderering tar vi via pm och inte i forumdiskussionen. Inlägg som har försvunnit handlade om moderering. Är det någon som har ytterligare frågor om hur vi modererar så ber jag er vänligen att läsa våra diskussionregler där de de flesta frågor besvaras, eller att skicka ett pm till mig. Jag är på semester några dagar till så jag kanske inte har möjliget att svara direkt. Hoppas att ni har överseende med det.
Det många missar i våra forumtegler är att kommentarer om moderering tar vi via pm och inte i forumdiskussionen. Inlägg som har försvunnit handlade om moderering. Är det någon som har ytterligare frågor om hur vi modererar så ber jag er vänligen att läsa våra diskussionregler där de de flesta frågor besvaras, eller att skicka ett pm till mig. Jag är på semester några dagar till så jag kanske inte har möjliget att svara direkt. Hoppas att ni har överseende med det.
