Status
Inte öppen för fler kommentarer.
ullberg
Det var ju inte så länge sedan jag hävdade att vi i princip inte hade några like-fiskare här på BH, men käre KoW:s inlägg häromveckan får mig att börja undra:

Skärmavbild 2014-03-23 kl. 16.43.03.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tyckte han månne att Mikael_L började flåsa lite för mycket i nacken?
Skärmavbild 2014-03-23 kl. 16.42.19.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

;)

/U

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
T
Synd att inte ogilla-knapp finns med, hade velat leda den listan:thumbup:

Tyvärr finnns det en massa lättkränkta personer ute i detta land så det hade väl inte funkat. Till och med Disqus har tagit bort funktionen att se hur många ogilla-tryck man får på ett inlägg, nu går det endast att se gilla-tryck.

Astrist att disqus tagit bort det :/

Hej!

Jag tror faktiskt att jag är på väg att tillfriskna.
Heroinister har sitt metadon att ta till, men vad har vi Byggahusister?

Nåväl, hårt arbete och kalla avrivningar (vad är det egentligen?, står ju så i all gamla romaner)
har börjat få mig på fötter igen.
Och alla era uppmuntrande tillrop (jo jag har naturligtvis varit inne och kikat ibland :) )
har hjälpt mig väldigt mycket. Tack kära vänner :thumbup:

Vad jag har förstått är det ganska många här som jobbar med IT, och som kanske känner igen sig i min situation.
Jag hade en ganska stor uppdatering på gång efter månader av arbete, med deadline för ett par veckor sedan.
Så jag klarade helt enkelt inte av att splittra fokuset mellan jobb (programutveckling) och nöje (Byggahus).
Så jag tror att administratören med sin knäpp på näsan fick mig att fokusera på rätt saker. Tack för det Marlén!
Nu är uppdateringen klar, och för ovanlighetens skull utan en enda felrapport.

Och nu lägger våra sex hönor ägg som galningar, så förhoppningsvis blir det några påskkycklingar i år också :)

PS
Till helgen kommer det kanske en "historia från sjön". Vi får se.

• Gilla
xdigger och 13 till
  • Laddar…
Gött mos!
Eller vad det nu är ni säger där nere?!"

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Trevligt ! Började som halläning känna mig ensam här på BH. 😀

hantverkare1 skrev:
Gött mos!
Eller vad det nu är ni säger där nere?!"
Eftersom jag är född och uppvuxen på Vadmansgatan i Göteborg
(Öster om Heden som vi säger i Steinbecks och James Deans anda)
så är det gôtt mos som gäller för mig med. Jag vet inte hur många gånger korvkiosken i hörnet Södra Vägen/Engelbrektsgatan har räddat mitt liv.

Och där slog Knäpp-Upp-gänget upp sitt tält när det var revydags; farsan släpade med oss dit varje år. Jag är fortfarande lite småkär i Gunwer Bergkvist:
Gunwer_Bergkvist.jpg

I Halmstad finns visserligen Göstas, men det är inte riktigt samma sak.
Så nu får jag stå hemma vid spisen och koka min egen pommes :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Jag måste bara tillägga, à propos Gunwer Bergkvist, att hon är med i Sveriges bästa sketch, alla tider, Skattkammarön, som direktsändes i TV år 1967:
https://www.youtube.com/watch?v=9peNmBMP12Y

Med dessa strålande skådespelare:
Margaretha Krook,
Lars Ekborg,
Gunwer Bergkvist och
Åke Grönberg.

Och namnet/begreppet Nisse Hult etsades in i den svenska folksjälen :thumbup:

Men av de fyra är bara Gunwer fortfarande i livet.
Fan vad jag plötsligt känner mig gammal :p

Välkommen tillbaka till "verkligheten" ;)

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
xdigger skrev:
Välkommen tillbaka till "verkligheten" ;)
Tack!
Men där är jag ju varje dag.
Det märks särskilt när man försöker ta sig ur sängen på morgonkvisten, och knäpper ihop livstycket med strumpebanden :p

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Det är semestertider och jag hade inte möjlighet att förklara modereringen särskilt pedagogiskt häromdagen.

Det många missar i våra forumtegler är att kommentarer om moderering tar vi via pm och inte i forumdiskussionen. Inlägg som har försvunnit handlade om moderering. Är det någon som har ytterligare frågor om hur vi modererar så ber jag er vänligen att läsa våra diskussionregler där de de flesta frågor besvaras, eller att skicka ett pm till mig. Jag är på semester några dagar till så jag kanske inte har möjliget att svara direkt. Hoppas att ni har överseende med det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.