Avmantla en kabel i en trång dosa är också ungefär det enda den duger till. Använde denna till övriga saker ett tag innan jag övergav den till förmån för kniv och tång.

Bo.Siltberg skrev:
Avmantla en kabel i en trång dosa är också ungefär det enda den duger till. Använde denna till övriga saker ett tag innan jag övergav den till förmån för kniv och tång.
Fast till just det ändamålet verkar den ju vara enastående? Eller har du något bättre verktyg att föreslå?

Alfredo skrev:
Och vad är det för fel med framtänderna? :cool:
Har man aktier inom dental industrin är det helt klart ett alternativ. Vi andra har konstaterat att det inte är kostnadseffektivt med tänderna.

phl skrev:
Fast till just det ändamålet verkar den ju vara enastående? Eller har du något bättre verktyg att föreslå?
Nej, detta är skälet till att den fortfarande finns med i verktygslådan.
Även kniven för att avmantla en längre sträcka är ok, även om det finns bättre.
Men skala ledare är plottrigt.

Jag såg ju framför mig en gåva från ovan för att hantera avmantling av EKLK... Jokarin är alltsa inte den slutgiltliga lösningen för det heller?

För mig är det en skänk från ovan vid avmantling oberoende om det är i trång dosa eller inte.
Hittade min i ett byggvaruhus i Tyskland för något år sedan i en fyndlåda, tror jag gav 4 eller 5 Euro.
Kände igen den eftersom den hyllats här på forumet tidigare.
Om man inte pysslar med sådant dagligen och får till rätta snitsen med en kniv för 500kr så är det ett optimalt verktyg, går liksom inte att misslyckas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.