Fram tills för ungefär två dagar sedan var det ganska inpräntat i mitt huvud att det var Anticimex man använde sig av vid besiktning av hus vid husköp...
Då jag aldrig bott i annat än hyresrätt tidigare så har jag inte riktigt bekymrat mig om just detta, men jag har verkligen trott att det, i princip, inte funnits några andra företag för just detta ändamål.

Så jag undrar med andra ord helt kallt om det finns några firmor som gör detta i trakterna kring Eslöv (typ Malmö, Landskrona, Helsingborg gissar jag på) som har "tummen upp" respektive "tummen ner"? ...personliga åsikter och erfarnheter.

Tackar!

Det är väl snarare så att Anticimex har generellt sett ett extremt dåligt rykte som besiktningsföretag. Det förefaller finnas en del besiktningsmän där som är duktiga, men det är svårt att avgöra vilka de är, och jag vet inte om man kan beställa en bestämd besiktningsman. De verkar även vara dåliga på att hantera reklamationer mot deras undermåliga arbete.

Anticimex ligger högt i statistiken över företag som anmäls till allmäna reklamationsnämnden.

Det jag uppfattat som fördelen med dem är att de genom sin storlek ofta kan ordna en besiktning med kort varsel.

Ho hum... Had no idea... Klart användbart att veta dock. Hade det inte varit för att jag slängde upp denna tråden så hade det säkerligen slutat med att jag slog dem ett samtal.

Då fortsätter jag väl helt enkelt frågeställningen - Någon som har en "go-to-guy" vad gäller husbesiktningar i Skåne/Mellersta Skåne?

Kanon - tackar!
Någon som har goda erfarenheter från någon av dessa?
...listor är för all del bra, men nu när hempularen fått mig att förstå att det inte bara är att välja en av dem (bara för att Anticimex har dåligt rykte så behöver det ju inte betyda att alla andra är hur bra som helst).

Sabi i ludvigsborg. Leif sahlin heter han är jag rätt säker på. Har själv använt han och är jävligt nöjd har testat anticimex innan och var mindre nöjd. Dyra och inte så nogranna.

Byggingenjörernas lista betyder något i detta fall. Det är besiktningsmän som är certifierade av dem. Vi tog vår besiktningsman från den här listan för tio år sedan. Tommy Svensson Hygrotec och han var bra. Har anlitat honom vid ett senare tillfälle också för att se vad vi skulle göra med fukten i källaren.

Tackar!!
Blev faktiskt tipsad på jobb om just Leif i Ludviksborg. Skulle tydligen vara ganska upptagen, men vi får se om jag inte slår honom en signal om det nu blir någonting av med detta nån gång (ruskigt otålig).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.