Hej, behöver en klyvsåg för hobbysnickrande, husrenoverande och förhoppningsvis garagebyggande. Föredrar äldre rejäla grejer framför modernt Kina-skräp och har letat efter något bättre begagnat.
Har hållit koll på Blocket både själv och alla tips från @Frustrator
men allt trevligt har blivit sålt innan jag ens hinner ringa säljaren.
Men så såg
jag denna såg på auktion nära mig: https://www.klaravik.se/auction/product/klyvsag-jonsereds-73741/
Och denna gång lyckades jag lägga det vinnade budet... Nu står jag här och undrar exakt hur stor denna best är.. blir spännade att hämta
lägger in en bild på skönheten ifall de tar ner annonsen:

Någon som har några bra tips kring denna såg?
Har hållit koll på Blocket både själv och alla tips från @Frustrator
Men så såg
Och denna gång lyckades jag lägga det vinnade budet... Nu står jag här och undrar exakt hur stor denna best är.. blir spännade att hämta

Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Grattis!R RobbanGBG skrev:Hej, behöver en klyvsåg för hobbysnickrande, husrenoverande och förhoppningsvis garagebyggande. Föredrar äldre rejäla grejer framför modernt Kina-skräp och har letat efter något bättre begagnat.
Har hållit koll på Blocket både själv och alla tips från @Frustratormen allt trevligt har blivit sålt innan jag ens hinner ringa säljaren.
Men så sågjag denna såg på auktion nära mig: [länk]
Och denna gång lyckades jag lägga det vinnade budet... Nu står jag här och undrar exakt hur stor denna best är.. blir spännade att hämtalägger in en bild på skönheten ifall de tar ner annonsen:
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Sågen är troligen skittung, stor och rejäl. 
Jag är lite avundsjuk..
Jag är lite avundsjuk..
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Hur långt ska den?
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Remdrivet letar, tydligen ligger vikttipset på 1200-1400kg men vi får se jag tror på lägre vikt..
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Väger den as så är det bara att anmäla dig till virtuella gbg-varvet, in med en palldragare under och börja traska..
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Ska kolla om det går att få lasthjälp där iaf. Vore trevligt om jag kunde hitta vikten någonstans. Så jag visste om det går att ta den på släp eller om jag måste ordna lastbilstransport. Hur kan det vara så att en sån såg inte finns på internet? ObegripligtK kristofo skrev:
När den nu visar sig vara så monumentalt stor slår mig såklart nästa tanke, har den en överdimensionerad motor som kommer att poppa mina säkringar också...