Hej alla glada!
Hittar ingen tråd om klippresultat så jag startar denna. Tänkte att vi kan dela med oss av bilder på klippresultat av robotgräsklippare i denna tråd. Så kan vi se hur fint alla har det och övertyga de som inte redan har en robot, att skaffa en!
Jag börjar med ett par bilder från min trädgård.
Ambrogio L200 Basic.
Hittar ingen tråd om klippresultat så jag startar denna. Tänkte att vi kan dela med oss av bilder på klippresultat av robotgräsklippare i denna tråd. Så kan vi se hur fint alla har det och övertyga de som inte redan har en robot, att skaffa en!
Jag börjar med ett par bilder från min trädgård.
Ambrogio L200 Basic.
Finns redan en klippresultatstråd: http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/198860-klippresultat-med-robotklippare.htmlmarcusjj skrev:
OK, jag ger mig. Mina klippresultatsbilder ligger i den tråden i alla fall, vill inte lägga in dem dubbelt så för de som är intresserade av att se min Indegos klippresultat så finns bilder att beskåda här -> http://www.byggahus.se/forum/robotg...ppresultat-med-robotklippare.html#post1706102wiad skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag har ingen robot, men tycker att dina gräsmattor ser väldigt fina ut.marcusjj skrev:Hej alla glada!
Hittar ingen tråd om klippresultat så jag startar denna. Tänkte att vi kan dela med oss av bilder på klippresultat av robotgräsklippare i denna tråd. Så kan vi se hur fint alla har det och övertyga de som inte redan har en robot, att skaffa en!
Jag börjar med ett par bilder från min trädgård.
Ambrogio L200 Basic.
Får snart några kor på tomten för att hålla ner gräset.
Undrar om de lämnar en lika fin gräsmatta. (Och äter de maskrosor?)
Fast de gör sig bättre på grillen se'n än din Ambrogio
Här har ni lite hur det ser ut hos mig. Stiga Autoclip 525s. Klipper ca 2-3 h på förmiddagen, måndag - fredag. (lite olika, den reglerar ju klipptiden själv)
Tyvärr har ju den typen av "klippare" tendensen att lämna en del efter sig på gräsmattan som kanske inte är så önskvärtKnockOnWood skrev:
Den som läst mina inlägg från förra året och i år har säkert förstått att jag är nöjd med köpet av robotgräsklipparen (R40Li). Har alltså ett torp på landet som jag ibland besöker mycket och ibland kan det gå flera veckor mellan besöken. I juni förra året bestämde jag mig för att robotanpassa gräsmattan, vilket bl.a. innebar borttagning av ett 15-tal stenar, mossborttagning, på med toppdress och nysådd. Robotgräsklipparen gick igång i slutet av augusti förra året.
Här är två fotografier som visar före och efter. Före-kortet är i.o.f.s. taget i maj förra året och mossan har fortfarande vinterns övertag över gräset. Det andra fotografiet är taget den 10 juni i år. Bilderna är tagna från samma ställe, men lite olika vinkel och zoom.
Gräsmattan 2012-05-12 (innan sten- och mossborttagning)
Gräsmattan 2013-06-10 (första riktiga säsongen med Gardena R40Li)
Det återstår en del arbete med gräsmattan innan jag är helt nöjd. Men just nu har jag timmermän som sprutar hyvel- och skräspån över gräsmattan och klampar omkring, så det är ingen idé att jobba med mattan. På baksidan finns dessutom en del mossa kvar (vilken inte märks så mycket på sommaren), men den skall bort så småningom.
Under alla omständigheter är det helt underbart att slippa tänka på gräsmattan under veckorna och slippa handklippa ibland decimeterhögt gräs och numera varje gång mötas av en kortklippt, grön och frodig matta. Det är livskvalitet när den är som bäst.
Här är två fotografier som visar före och efter. Före-kortet är i.o.f.s. taget i maj förra året och mossan har fortfarande vinterns övertag över gräset. Det andra fotografiet är taget den 10 juni i år. Bilderna är tagna från samma ställe, men lite olika vinkel och zoom.
Gräsmattan 2012-05-12 (innan sten- och mossborttagning)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gräsmattan 2013-06-10 (första riktiga säsongen med Gardena R40Li)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det återstår en del arbete med gräsmattan innan jag är helt nöjd. Men just nu har jag timmermän som sprutar hyvel- och skräspån över gräsmattan och klampar omkring, så det är ingen idé att jobba med mattan. På baksidan finns dessutom en del mossa kvar (vilken inte märks så mycket på sommaren), men den skall bort så småningom.
Under alla omständigheter är det helt underbart att slippa tänka på gräsmattan under veckorna och slippa handklippa ibland decimeterhögt gräs och numera varje gång mötas av en kortklippt, grön och frodig matta. Det är livskvalitet när den är som bäst.
Herre Gud vad avundsjuk jag blir..... Mycket fina gräsmattor ni fått.
själv ser den ut som hej kom och hjälp mig här hemma.
har fått igenom robot gräsklippare hos min bättre hälft. Dock finns det inte pengar till det i år med tanke på nytt kök och förråd. Men i höst eller vår, då jävlar!!!
))
själv ser den ut som hej kom och hjälp mig här hemma.
har fått igenom robot gräsklippare hos min bättre hälft. Dock finns det inte pengar till det i år med tanke på nytt kök och förråd. Men i höst eller vår, då jävlar!!!
Hoppsan. Det verkar som före-bilden inte visas riktigt, så här kommer de igen:
Gräsmattan 2012-05-12 (innan sten- och mossborttagning)
Gräsmattan 2013-06-10 (första riktiga säsongen med Gardena R40Li)
Gräsmattan 2012-05-12 (innan sten- och mossborttagning)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gräsmattan 2013-06-10 (första riktiga säsongen med Gardena R40Li)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Väster götaland
· 417 inlägg
Såhär ser min ut nu efter ca en vecka, har testat lite olika klipphöjder så det är inte helt hundra jämnt.
[video=youtube;Y5TYAkJeXaM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Y5TYAkJeXaM[/video]
[video=youtube;Y5TYAkJeXaM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Y5TYAkJeXaM[/video]
Lite taskiga bilder men här är resultatet efter ett drygt år med Worx Landroid, Alltså förra årets modell. Är sjukt nöjd med klippresultatet. Ser så trevligt ut, får ofta komplimanger för hur fin gräsmattan är, Det fick jag inte när jag klippte själv kan jag säga.
Mycket roligare att gå ett varv med trimmern också när gräsmattan är så välklippt, Brukar köra 2h varannan vecka.







Mycket roligare att gå ett varv med trimmern också när gräsmattan är så välklippt, Brukar köra 2h varannan vecka.













![IMG_0427[1].jpg](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/73/73980-3b9323850ed7c861f4560ea2c17e22b7.jpg)
![IMG_0428[1].jpg](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/73/73981-53d8108995ac167651dee176cdc5deb4.jpg)