23 219 läst ·
48 svar
23k läst
48 svar
Klippo excellent stendöd? Funkade perfekt sist jag använde den?!
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Japp så enkelt lär det säkert vara, men maskinen ser inte ut som en moppemotor precis, så jag vet inte vart jag skall börja leta.DrBosa skrev:
Allt är ju lätt när man vet hur man skall göra, och vice versa
Tack för hjälpen i alla fall!
Jag får leta upp någon som kan hjälpa mig!
Får du gnista så lär dödmansgreppet och knivbromsen + stop switch funka som den ska. Manual här: http://www.honda-engines-eu.com/en/images/992.pdf (GCV 135). sid 37 och framåt. Tändstiftsgap 0.7-0.8 mm.
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Tack!ClasseClas skrev:
Varför skulle det hjälpa?ClasseClas skrev:
Nej det tycker jag inte det va.DrBosa skrev:
Jo, det är så att den etanol som finns i vanlig blyfri 95-bensin är aggressiv och kan lösa upp gummidetaljer och avlagringar som kan ge stopp i ledningarna. Sen absorberar etanol fukt och risken är att bensinen skiktar sig så det ligger en blandning av etanol och vatten i botten av tanken och förgasaren.Bowman skrev:
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Ok, där ser man.ClasseClas skrev:Jo, det är så att den etanol som finns i vanlig blyfri 95-bensin är aggressiv och kan lösa upp gummidetaljer och avlagringar som kan ge stopp i ledningarna. Sen absorberar etanol fukt och risken är att bensinen skiktar sig så det ligger en blandning av etanol och vatten i botten av tanken och förgasaren.
Synd att den bensinen är så sjukt dyr bara.