R
P Pligg85 skrev:
Sov du. Det är arbetslösa, trötta ungdomar och allmänna stolpskott som inte har något ansvar att vakna till som försvarar lång sovmorgon.
Jag försvarar sovmorgon och är inget av ovanstående. Men det verkar inte lönt att fortsätta diskussionen eftersom du fortsätter att hålla en oseriös och tråkig ton.

M M.Beckman skrev:
Absolut, då sover jag ju ändå. Så vad andra gör när jag sover har jag inte åsikter om 😀.
Det är väl just att man vaknar av störningen som är hela trådens ämne? Om du personligen kan sova när jag vinkelslipar några meter från ditt sovrum är ju jättebra, men lite off topic.

D Daniel 109 skrev:
Kl 08:00 är inte tidigt. Hörttalas om begreppet 7-sovare. Det handlar inte om morgonpigga människor.
Allt är relativt. För mig är det skittidigt. Kl 12 är inte så sent för mig. Är det ok om jag slamrar utanför ditt fönster då?

Jag tycker man kan hålla återkommande högljudda aktiviteter till dagtid (ca mitt på) om man inte är säker på att grannarna är ok med andra tider.

P Pligg85 skrev:
Låter som ett finare sätt att formulera "ut å supa"
Då kom präktigheten igen.

Jag kan meddela att jag gick och lade mig nykter igår (ja egentligen idag) och sov till sen förmiddag (snudd på lunch) idag för att jag var ledig och älskar att sova tills jag vaknar.

Jag kommer nog inte i säng än på ett par timmar inatt heller (fortfarande nykter).

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Klippa gräs behöver ju sedan minst 10 år inte föra väsen alls så det är ju uppenbart att den som gör det med bullrig maskin tidig morgon på en röd dag är en självisk individ som skiter i andra.

Varken jag eller mina grannar hör när min gräsmatta klipps...
Robotar tar ju bara små ytor. hade robot mellan 2010 och 2020 men den han inte med.

Sen tillkommer det många timmer-timmar i veckan.

Så det är bara köra när väder tillåter och då kommer det låta.

En gynnsam sommar kräver ca 20 timmars brummande i veckan dessa veckor det oftast växer som mest. Svårt att sprida det vettigt alla gånger.
Av samma anledning är det helt okej när andra kör sina maskiner.

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
R
G Ganescha skrev:
Hur får du det till det? Så vi alla i tråden ( är ju uppenbarligen några stycken) ska rätta våra liv så Ni ska få sova ruset av er kl 08 på morgonen 🤣 Bara JAG får sova så skallebanken går över så måste alla andra ändra sina liv och absolut inte sköta sin trädgård.
Varför ska det hela tiden blandas in bakfylla? Är det projektion? Kan man inte bara få sova ut på helgen?

• Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Du blev inte bjuden på någon midsommarfest va?
Den var hemma här så du har faktiskt rätt

• Gilla
baal
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Varför ska det hela tiden blandas in bakfylla? Är det projektion? Kan man inte bara få sova ut på helgen?
Därför att det är så roligt med alla som bara måste få sova ut för de varit på någon daglig verksamhet i 40 timmar

• Gilla
baal
  • Laddar…
R
P Pligg85 skrev:
Därför att det är så roligt med alla som bara måste få sova ut för de varit på någon daglig verksamhet i 40 timmar
Vet inte ens vad du menar med det. Att man jobbat en vecka?

Varför måste man ens motivera att man vill sova?

• Gilla
Nillea och 2 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
G Ganescha skrev:
Hur får du det till det? Så vi alla i tråden ( är ju uppenbarligen några stycken) ska rätta våra liv så Ni ska få sova ruset av er kl 08 på morgonen 🤣 Bara JAG får sova så skallebanken går över så måste alla andra ändra sina liv och absolut inte sköta sin trädgård.
Och med ditt uttalande exemplifierade du precis vad "Pysslarn" menade.
😂😂😂

Redigerat:
  • Gilla
Naworon
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
R RoAd skrev:

Vad "Pligg85" menar är att det bara är lata människor som sover. Pligg och de andra samhällsbärarna ägnar sig inte åt sådant.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
hanna knutsson och 9 till
  • Laddar…
T
anders07 anders07 skrev:
Nu hör jag inte till de som vaknar med huvudvärk dagen efter midsommar, och jag var själv redan ute på gården, men kl 08 drar en granne igång och klipper gräset och drygt 20 minuter senare är det ytterligare en granne som tycker att det är dags för lite gräsklippning...

Varför gör man så?
Är det för att man själv inte var bjuden på någon fest och bara är gubbsur och vill ta ut en hämnd, eller vill man visa upp sig som präktig som är uppe och "fixar" tidigt "dagen efter"?

Visserligen klipps det väldigt mycket gräs i vårt område, men väldigt sällan så tidigt som klockan åtta på morgonen... Dessutom är ca. hälften av fastigheterna ägda av pensionerade människor så de borde väl överlag inte behöva nyttja helgerna.

Jag riktar frågan till dig, som tycker att gräset ska klippas klockan åtta på morgonen, varför?
Själv gjorde jag nästan samma😂 gick hårt ut på torsdag och hade dagen efter på fredag så blev bara några bärs och röka en laxoch tidigt i säng. På lörda vakna jag 05:10 och 05:45 gick jag ut och starta traktorn och gjorde sista veden klar😂
Iof skulle jag ju inte göra det om jag hade grannar🤔 lite hyfs måste man ju ha..

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:

Men sova så länge att grannar inte får klippa på förmiddagen. Man undrar ju vad de gör. Knappast elitidrottare som återhämtar sig?

Tänker att man skulle kunna läsa av sitt grannskap lite, har man hört att nån granne haft en midsommarfest inpå småtimmarna så väntar man med att köra störande maskiner lite längre än vanligt.
Och vet man att grannen jobbar natt en viss helg så tar i alla fall jag hänsyn till det, nu krävs det att man man pratar med sina grannar för att få detta att fungera och så kanske det inte är överallt (av förklarliga skäl jag läser här)

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Och med ditt uttalande exemplifierade du precis vad "Pysslarn" menade.
😂😂😂
Lite det som va meningen med inlägget. Att helt plötsligt blev det ett JAG problem för att HAN inte håller med och vill ha det på ett sätt.

P
8 är väl inte så tidigt.

Jag var lite inne på att låna hem en bensintrimmer, och bensinhäcksax och något annat med bensin för att börja köra vid 07 tiden mot enbart en granne som körde onödigt mycket karaoke och hade väldigt många minderåriga som körde cpfylla.
Men vid midnatt på aftonen så gick jag över och bad de dämpa allt istället.

Nu blev det ingen trädgård alls igår.

Cheesen
anders07 anders07 skrev:
Nu hör jag inte till de som vaknar med huvudvärk dagen efter midsommar, och jag var själv redan ute på gården, men kl 08 drar en granne igång och klipper gräset och drygt 20 minuter senare är det ytterligare en granne som tycker att det är dags för lite gräsklippning...

Varför gör man så?
Är det för att man själv inte var bjuden på någon fest och bara är gubbsur och vill ta ut en hämnd, eller vill man visa upp sig som präktig som är uppe och "fixar" tidigt "dagen efter"?

Visserligen klipps det väldigt mycket gräs i vårt område, men väldigt sällan så tidigt som klockan åtta på morgonen... Dessutom är ca. hälften av fastigheterna ägda av pensionerade människor så de borde väl överlag inte behöva nyttja helgerna.

Jag riktar frågan till dig, som tycker att gräset ska klippas klockan åtta på morgonen, varför?
Perfekt tid... Innan myggen och hettan kommer.

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.