96 189 läst ·
538 svar
96k läst
538 svar
Klippa gräset kl 08 midsommardagen, varför?
Jag tror din observation är korrekt, det vill säga det är din granne som avviker. Att folk som frekventerar byggahus oftare är typen som gärna sätter igång och renoverar tidigt är kanske inte så konstigt. Men bland allmänheten i stort är de som villigt (annat än enstaka undantag, måste få på taket för det ska regna om två dagar etc) stör sina grannar före 8 på en storhelgsdag nog i minoritet. Det märks ganska väl där jag bott ivf. Då jag kan vara ute och pula med nått icke-störande själv en sådan tidpunkt är det normalt väldigt lugnt.anders07 skrev:
Kan ju bara konstatera att tråden spårat ur en hel del och jag lämnar den nu.
Jag ville ha svar på frågan hur man tänker som inte tar hänsyn till normal "uppförandekod", och kan konstatera att egoister och "jag får göra vad jag vill" är i majoritet, följt av hämdklippare.
Ingenstans har jag klagat eller gnällt, eftersom jag inte störs personligen och var själv igång på gården kl 8, så det har aldrig varit aktuellt i tråden.
Jag fann det bara väldigt intressant att grannar avvek från det normala mönstret på midsommardagen och ville luska i hur man tänker då...
Just midsommar är det väldigt sällan vi är hemma och har ingen direkt erfarenhet visserligen, men i stort.
Redigerat:
Vissa av oss är helt enkelt inte morgonmänniskor och gillar att sova ut då om det är möjligt.E elmont skrev:
Att man inte bryr sig om det är ju en sak men att man inte ens kan förstå det tyder på ett rätt inskränkt sinne.
Det finns säkert fler anledningar varför folk inte vill bli störda "tidigt" på en helgdagsmorgon, här kommer några för att hjälpa er med begränsad fantasi:
1. Sjukdomar i hemmet
2. Småbarn som sover dåligt på nätterna
3. Folk som jobbar skift
4. Generella sömnproblem
5. Överkänsliga människor
Om ni som inte tycker att det är en stor sak att starta åbäket tidigt en morgon i ett bostadsområde håller med så kanske ni kan ha dessa punkter och vad mer som finns i åtanke.
1. Sjukdomar i hemmet
2. Småbarn som sover dåligt på nätterna
3. Folk som jobbar skift
4. Generella sömnproblem
5. Överkänsliga människor
Om ni som inte tycker att det är en stor sak att starta åbäket tidigt en morgon i ett bostadsområde håller med så kanske ni kan ha dessa punkter och vad mer som finns i åtanke.
Hur som helst så kommer aldrig jag att starta någon maskin före kl 10:00 någon förmiddag ! Även att jag själv är igång senast kl 5 på morgon helgdag som vardag. Det finns land att rensa måla( Även att det inte är det ultimata så tidigt pga fukt kanske ) men men. Aldrig en maskin på en Söndag utomhus. Inget kristet här, mer åt ateist hållet !
Hur som helst så kommer aldrig jag att starta någon maskin före kl 10:00 någon förmiddag ! Även att jag själv är igång senast kl 5 på morgon helgdag som vardag. Det finns land att rensa måla( Även att det inte är det ultimata så tidigt pga fukt kanske ) men men. Aldrig en maskin på en Söndag utomhus. Inget kristet här, mer åt ateist hållet !
Äh, batteriklippare och företaget Bosch är för alltid svartlistade. Passar på att baktala skiten i alla sammanhang jag kan. Lurar man på folk ofärdigt skit så skall man ha skit tillbaka och inte en spänn till.O skrev: