engs
anders07 anders07 skrev:
Kan ju bara konstatera att tråden spårat ur en hel del och jag lämnar den nu.

Jag ville ha svar på frågan hur man tänker som inte tar hänsyn till normal "uppförandekod", och kan konstatera att egoister och "jag får göra vad jag vill" är i majoritet, följt av hämdklippare.

Ingenstans har jag klagat eller gnällt, eftersom jag inte störs personligen och var själv igång på gården kl 8, så det har aldrig varit aktuellt i tråden.

Jag fann det bara väldigt intressant att grannar avvek från det normala mönstret på midsommardagen och ville luska i hur man tänker då...
Jag tror din observation är korrekt, det vill säga det är din granne som avviker. Att folk som frekventerar byggahus oftare är typen som gärna sätter igång och renoverar tidigt är kanske inte så konstigt. Men bland allmänheten i stort är de som villigt (annat än enstaka undantag, måste få på taket för det ska regna om två dagar etc) stör sina grannar före 8 på en storhelgsdag nog i minoritet. Det märks ganska väl där jag bott ivf. Då jag kan vara ute och pula med nått icke-störande själv en sådan tidpunkt är det normalt väldigt lugnt.

Just midsommar är det väldigt sällan vi är hemma och har ingen direkt erfarenhet visserligen, men i stort.

Redigerat:
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Men hur f:n kan man bli störd av att grannen klipper sitt gräs klockan 08 ???? Jag kan förstå om det sker sent på kvällen och man ska upp och jobba nästa dag, 08 är ju inte tidigt och absolut inte sent??

• Gilla
  • Haha
JukkaH och 1 till
  • Laddar…
Skönt att man slipper en bakfull granne.
Som ligger vrålar som en kolik baby .🤣🤣🤣

E elmont skrev:
Men hur f:n kan man bli störd av att grannen klipper sitt gräs klockan 08 ???? Jag kan förstå om det sker sent på kvällen och man ska upp och jobba nästa dag, 08 är ju inte tidigt och absolut inte sent??
Ja konstigt att folk är så olika! Vad bra det vore om alla var lika.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
R
E elmont skrev:
Vissa av oss är helt enkelt inte morgonmänniskor och gillar att sova ut då om det är möjligt.

Att man inte bryr sig om det är ju en sak men att man inte ens kan förstå det tyder på ett rätt inskränkt sinne.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 9 till
  • Laddar…
Det finns säkert fler anledningar varför folk inte vill bli störda "tidigt" på en helgdagsmorgon, här kommer några för att hjälpa er med begränsad fantasi:

1. Sjukdomar i hemmet
2. Småbarn som sover dåligt på nätterna
3. Folk som jobbar skift
4. Generella sömnproblem
5. Överkänsliga människor

Om ni som inte tycker att det är en stor sak att starta åbäket tidigt en morgon i ett bostadsområde håller med så kanske ni kan ha dessa punkter och vad mer som finns i åtanke.

• Gilla
  • Haha
AMR74 och 3 till
  • Laddar…
Hur som helst så kommer aldrig jag att starta någon maskin före kl 10:00 någon förmiddag ! Även att jag själv är igång senast kl 5 på morgon helgdag som vardag. Det finns land att rensa måla( Även att det inte är det ultimata så tidigt pga fukt kanske ) men men. Aldrig en maskin på en Söndag utomhus. Inget kristet här, mer åt ateist hållet !

• Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 8 till
  • Laddar…
Hur som helst så kommer aldrig jag att starta någon maskin före kl 10:00 någon förmiddag ! Även att jag själv är igång senast kl 5 på morgon helgdag som vardag. Det finns land att rensa måla( Även att det inte är det ultimata så tidigt pga fukt kanske ) men men. Aldrig en maskin på en Söndag utomhus. Inget kristet här, mer åt ateist hållet !

Nicke Nyfiken
E elmont skrev:
Men hur f:n kan man inte förstå att människor är olika?

Redigerat:
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Men hur f:a kan man inte förstå att människor är olika?
f:a? 😀

Nicke Nyfiken
K Kane skrev:
f:n? 😀
Vad menar du? 😉

Redigerat:
  • Haha
jbr
  • Laddar…
O O skrev:
De (batteriklipparna och batterierna) blir bättre hela tiden.
Så bara under tiden från man köpte till den måste skrotas har det garanterat kommit mycket bättre modeller och batterier. De första som kom på marknaden går inte att jämföra med dagens modeller.
Äh, batteriklippare och företaget Bosch är för alltid svartlistade. Passar på att baktala skiten i alla sammanhang jag kan. Lurar man på folk ofärdigt skit så skall man ha skit tillbaka och inte en spänn till.

S SonnyListon skrev:
Herregud, vad är det för veklingar som växer upp nu för tiden?
Ja, med tanke på att de behöver sova till middag, så kan man undra.

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Men hur f:n kan man inte förstå att människor är olika?
Är man så känslig kanske man inte ska bosätta sig där det finns grannar. Klarar man inte midsommardagen 08 så är det ju många andra dagar som man inte klarar för det är ju inget annat än en vanlig helgdag.

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
S
J johnniemalm skrev:
Ja, med tanke på att de behöver sova till middag, så kan man undra.
Hur är det med tidsuppfattningen? Det kan iofs förklara beteendet hos vissa

• Gilla
Nizzlon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.