Vi har precis i dagarna fått vårt badrum plattsatt. Plattorna är Arco Light 60x60. Tror det är granitkeramikplattor.
Detta är utfört av en firma som stått för flytspackning, tätskikt och ytskikt. Allt material från firman.
Jag tycker att att det skiljer endel i nyans mellan plattorna. Känns som att de använt plattor från olika bränningar.
Det är så på alla väggar och golv. Jag är osäker på om det är så det ska vara eller om firman gjort en miss?
Tycker ni att detta är ok?
Enda bilden jag har just nu, men kan ta fler bilder.
Detta är utfört av en firma som stått för flytspackning, tätskikt och ytskikt. Allt material från firman.
Jag tycker att att det skiljer endel i nyans mellan plattorna. Känns som att de använt plattor från olika bränningar.
Det är så på alla väggar och golv. Jag är osäker på om det är så det ska vara eller om firman gjort en miss?
Tycker ni att detta är ok?
Enda bilden jag har just nu, men kan ta fler bilder.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Svårt att se på bilden men jag tycker att plattan mellan de två kuvertskärningarna skiftar i färg, mörkare i ena hörnet och ljusare i andra. Om det stämmer så kommer ju färgen att skifta över golvet och väggarna.
Jag tror att byggfirman har rätt. Plattorna är inte enhetligt färgade de heller, utan ljusare i ena kanten än den andra på vissa plattor.
Men helt oavsett tycker jag att detta är snyggare, än om allt varit precis lika i färg. Väldigt snyggt.
Men helt oavsett tycker jag att detta är snyggare, än om allt varit precis lika i färg. Väldigt snyggt.
+1A AG A skrev:
Första tanken var — snyggt! Inte, ’vad konstigt att det är viss varians mellan plattorna’, det tänkte jag inte alls på.
Det är naturligtvis baserat på bilden, kanske känner ni annorlunda på plats? Men just variansen har jag inget emot. Också — ser väldigt snyggt ut! 😅
När vi nyligen renoverade badrum så rekommenderade leverantören och plattsättare att man blandar från olika paket med något olika bränningar just för att få denna effekt och att det inte blir skarpa linjer mellan olika batcher (då det tydligen alltid skiljer lite).
Tycker också att det är snyggt.
Tycker också att det är snyggt.
Klicka här för att svara