Hej!

Kan någon hjälpa mig att förstå vad det är för ljud som kommer från pumpen? Eller är det från pumpen? Det är lite svårt att helt sänert veta, men det kommer i varje fall från ungefär det stället - möjligen strax ovanför, mellan termostaten och pumpen..

Är det något som är trasigt, eller kan det vara luft som orsakar det?

Mvh
 
Tycker det låter som att impellern skaver lite mot pumphuset(?) På vissa pumpar kan man justera glappet mellan motorn och pumphuset lite grann då det brukar sitta en stor o-ring mellan. Annars får man byta pumpen till en ny.
 
Mja möjligt med jag tror inte riktigt att det är något sådant, det är liksom lite för ojämnt.

Frekvensen kan variera också..

Hur går man vidare med något sådant - kolla med rörmokare?
 
M mefi skrev:
Frekvensen kan variera också..
Den modellen av pump reglerar väl varvtalet utifrån vad man har ställt in för önskat tryck?
 
Min står på konstant varvtal..

När jag vrider på den röda ratten från högt till lågt ökar frekvensen, verkar ha med den att göra.
 
  • Värmesystemkomponenter, termostat, kopparledningar, ventiler, pumphus, elanslutningar, väggmonterade, delvis isolerade rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.