Hej!
Kan någon hjälpa mig att förstå vad det är för ljud som kommer från pumpen? Eller är det från pumpen? Det är lite svårt att helt sänert veta, men det kommer i varje fall från ungefär det stället - möjligen strax ovanför, mellan termostaten och pumpen..
Är det något som är trasigt, eller kan det vara luft som orsakar det?
Mvh
Kan någon hjälpa mig att förstå vad det är för ljud som kommer från pumpen? Eller är det från pumpen? Det är lite svårt att helt sänert veta, men det kommer i varje fall från ungefär det stället - möjligen strax ovanför, mellan termostaten och pumpen..
Är det något som är trasigt, eller kan det vara luft som orsakar det?
Mvh
Tycker det låter som att impellern skaver lite mot pumphuset(?) På vissa pumpar kan man justera glappet mellan motorn och pumphuset lite grann då det brukar sitta en stor o-ring mellan. Annars får man byta pumpen till en ny.
Klicka här för att svara

