Ska byta blandare här hemma i köket.
Vilket fabrikat är det på kopplingarna och vilka hylsor och klamringar behövs ? Rörkoppling med kopparledning och mässingshylsor under en diskbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kopparvattenrör med mässingskoppling mot en vit bakgrund relaterat till byte av köksblandare.
Skapa konto

På den cirkulära delen på muttrarna så står det lite text samt eventuellt även en logga.

Vad är det för kopplingar på den nya blandaren?

Demmpa Demmpa skrev:
På den cirkulära delen på muttrarna så står det lite text samt eventuellt även en logga.

Ska kolla vad där står eller logga när jag kommer in.
Även Den ” nya ” blandaren har 10mm kopparrör

Demmpa Demmpa skrev:

Svårt för att tyda vad det står, någon annan har kanske koll Närbild på rör med otydlig text och VA-stämpel som indikerar vatten och avloppssystem.
Skapa konto

Och den andra står där VA vad jag kan se. Verkar inte vara från samma fabrikat Närbild på en kopparledning med en ansluten rördel, svårläst text och ingen uppenbar tillverkare.
Skapa konto

Demmpa Demmpa skrev:
Där det står "CON..." är en CONEX.

VA står för Vårgårda Armatur som senare blev Vatette.

Eftersom det är olika kopplingar så hade jag kapat bort bägge och satt nya kopplingar.
Jag hade istället för en skarvkoppling så hade jag satt två minikulventiler, tex Vatette's,
[länk] (välj rätt storlek)
Tack, tror jag följer ditt råd, när man ändå är där och håller på 👍🏼

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.