Försökte ta så snygga bilder som möjligt.
Besiktningsmannen gav en anmärkning att det kan läcka! Vad tycker ni? Bör jag få det fixat? Vad är ens problemet?
Det glappar på visa områden.
Tack på förhand ni är grymma i detta forumet!
Besiktningsmannen gav en anmärkning att det kan läcka! Vad tycker ni? Bör jag få det fixat? Vad är ens problemet?
Det glappar på visa områden.
Tack på förhand ni är grymma i detta forumet!
Sitter inte klämringen ordentligt/riktigt mot tätskiktet så är det stor chans till vattenskada där man dessutom får kraftigt nedsatt ersättning från försäkringsbolaget eftersom det inte är monterat korrekt.
Det trista med misslyckade brunnsmonteringar är att det är nästintill omöjligt att fixa i efterhand.
Finns det kvalitetsdokument från firman som gjorde badrummet?
Det trista med misslyckade brunnsmonteringar är att det är nästintill omöjligt att fixa i efterhand.
Har inga dokument ifrån dem som gjort detta.sunnis skrev:
Sitter inte klämringen ordentligt/riktigt mot tätskiktet så är det stor chans till vattenskada där man dessutom får kraftigt nedsatt ersättning från försäkringsbolaget eftersom det inte är monterat korrekt.
Hur upptäcker jag om det blivit vattenskada på bästa sätt? Vad kostar en reparation i runda slängar?
Beror på vilket bolag du har.sunnis skrev:
I vilket sammanhang gjordes besiktningen och gjordes det ingen fuktmätning runt golvbrunnen?K Anton Jönnervik Holmblad skrev:
Finns det inga andra synliga indikationer på en pågående fuktskada så behöver du antingen köpa dig en egen fuktmätare eller boka en mätning själv via en fuktfirma. Försäkringsbolaget kommer inte att skicka ut någon för en lös klämring.
Ger det utslag på fukt så ringer du ditt försäkringsbolag. Dom flesta bolagen står då också för kostnaden för besiktningen.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten -
Ta bort oanvänd dosa eller låta vara kvar och tapetsera över?
El -
Hur brett bör det vara mellan arbetsbänkar
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Genomgående spricka - bör jag vara orolig?
Byggnadsfysik -
Vad kan detta vara och hur får man egentligen bort det?
Badrum