Finns det några bra klammer för att fästa upp rör under tvättstället med? Jag bytte blandare idag och den nya monterades med slangar, vilket fick till följd att det hela känns lite sladdrigt utan klammer. Gamla blandaren anslöts med kopparrör, så där var det ju stabilt ändå.

Rören kommer upp vertikalt ur golvet och sitter ca 50mm ut från vägg.

Jag funderade på att sätta klamsvep, men det är ju inte särskilt vackert...

Krilleman
Viken dimension är det du vill klamma?

10mm är det på rören.

Krilleman
Demmpa skrev:
Följande klammer och distanser eller liknande,
[länk]
[länk]
Nja, den klamman är enligt falupkast OK för 12-22mm - 6cc i delning - RSK 3811072
Då är hellre RSK 3811411, för 8-15mm - 4cc i delning - ett bättre alternativ så det "nyper" ordentligt. Tex här
Med distanser 10mm bygghöjd RSK 3811080

Men det beror ju också på hur brett isär TS har rören... Prisol/hårda rör?

Just ja, glömde nämna det, rören sitter så pass brett isär så jag måste ha två enkla klammer, cc-måttet är typ 120 mm... Hårda rör.

Redigerat:
Perfekt! Tack tack!

krilleman_215 skrev:
Då blir det:

Enkelklamma: RSK 3811478
[länk]

Med lagom många passande distanser: RSK 3811846
[länk]

krilleman_215 skrev:
Nja, den klamman är enligt falupkast OK för 12-22mm - 6cc i delning ...
Det var mer ett förslag på hur klammern kunde se ut, inte att det skulle vara exakt den klammern, det var också av den anledningen jag skrev följande "... eller liknande", jag skulle kanske inlett meningen med "Ungefär".

Sedan vet vi inte om TS vill ha vita eller kromfärgade klammer, det finns även många andra sorters klammer som man kan använda, det jag skrev vara bara ett förslag på hur klammern skulle kunna se ut.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.