Hej!
För en nyplanterad häck håller jag på att lägga ned droppslang från Hunter:
https://www.rinkabyror.se/artikel/hunter-droppslang-17mm-30cc-30m/
Jag har lyckats få på ett par av de klämkopplingar som behövs, men jag har två som trilskas, bland annat en T-koppling.
https://www.rinkabyror.se/artikel/hunter-droppbevattning-t-ror-16-18mm/
Jag för på slangen på anslutingen och försöker skruva på klämkopplingen, men alla har gånger har de gängat över om jag inte har klämt lite försiktigt med en polygrip så att klämkopplingen hoppat rätt. Det känns fel att behöva klämma rätt kopplingen på det här viset. Jag har inte deras monteringsverktyg, men jag ser inte hur det skulle hjälpa mig med anslutningarna.
Det känns som att man skulle behöva föra på slangen ett steg till, men jag kommer enbart till det första stoppet
Vad gör jag för fel?