Kollade med telepriskollen och fick en lägre månadskostnad med BBB än Tele2 som jag har nu. (Samt billigare första året och rabatt med villaägarna)
Men har läst rätt mycket negativa omdömmen om BBB, det finns ju iof om T2 med, men har fungerat bra hos oss.

Så är BBB något att ha? Bredband 24 + telefoni.

Redigerat:
Bredbandsbolaget blev riktigt dåligt sedan Telenor tog över. Urusel support och dåligt nät som ofta råkar ut för problem. Tele2 är i en helt annan klass och har också en fungerande support. Jag tror du ångrar dig. Nästa månad kan Tele2 vara billigast.

Har kört Bostrem ->Bonet-> Bredbandsbolaget-> BBB telenor från 2000 fram till 2010. Kör numer Fiber från BBB telenor. Har inget att klaga på alls. Har jag haft problem har de löst det smidigt. Inga farliga väntetider heller för supporten. Så jag kan inte klaga.

Jag kör Bredband 8 + telefoni. Har haft lite problem med stabiliteten på linan (problem med telefontrådarna). Supporten funkar bra och har man problem med kopparn så kommer dom och kollar och fixar till det utan problem. De är tekniskt duktiga och om man är lite insatt och kan "prata" nätverk så pratar dom på samma "nivå" utan problem.

Har kört BBB med bredband 24+ och telefoni sen i Mars när vi fick huset.
Hade problem i början med bredbandet, ibland funkade de och ibland inte.
Vi (jag och kundtjänst) provade olika hastigheter för att se var / när problemet kom.
Det visade sig tillslut att det var fel på modemet och det fick jag utbytt dagen efter.
Huset är ett från -67 och en bit från deras kopplingspunkt och ligger stadigt mellan 14-17 mbit i nedladdning enligt bredbandskollen.

Har haft stora problem med BBB och tyvärr suttit en del i deras kundtjänst. En del där är hyfsade att snacka med medans en går väl mycket utifrån något stödprogram de sitter med för felsökning. Om man dock riskerar minsta problem med fysiska kablar och dyligt (dvs när man kör ADSL) är det dock ett helvete att fastna mellan BBB och skanova då de på BBB inte kan ser mer än att ärenden är avsvarade men inte vad som gjorts.

På ADSL-sidan har de tyvärr även haft mycket problem med modem och många problem har löst med modembyte. På 1½ år är jag uppe på 3:e modemet nu...

Körde 100mbit BBB förut där de kontrollerar hela utrustningen och då var de riktigt duktiga och problem löstes snabbt.

Hej

Vi kör med BBB 40Mbit Adsl.Den tekniska biten har fungerat bra bortsett från att vår luftledning gick av.Eltel kom och bytte kabeln efter två dagar.
Faktura hanteringen har däremot varit bedrövlig men efter lite klagande löste det sig.

Eftersom jag varit i datacom branchen och fortfarande har det som yrke har jag fått lite insyn i hur det fungerar.Skanova är inte roliga för BBB aoch andra operatörer ha med att göra.
Det är en gigantisk organisation som säkert kan mycket men är svåra att få vettiga besked från.
Orsaken tror jag är att vi har ett konstigt system för telemarknaden i det här landet där Telia/Skanova i princip måste sälja kapacitet och tjänster i sitt nät med förlust. Jag kan ha viss förståelse för att konkurrenternas felanmälingar inte har högsta pris....
Men det är inte konsumentens problem men kanske en förklaring till trasslet.
Fredrik

Hej,
I stort så fungerar det bra men det finns en hel del fällor i Bredbandsbolagets leverans och affärsmoral.
Skaffa en egen router! Köp en riktig som klarar att hantera den hastighet som du köper av BB eller någon annan leverantör trådlöst.
Anledningen: Jag har 100Mbit/s in. BB kan garantera 60-100Mbit/s MED KABEL!!!
Trådlöst så hamnar den garanterade kapaciteten på ca 20Mbit/s med den trådlösa router som de skickar med/hyr ut till dig. Detta talar man naturligtvis väldigt tyst om. Man vägrar faktiskt erkänna de på kundtjänsten. Teknisk supporten var öppnare med detta dock. Jag har haft en hel del diskusioner med BB om affärsmoral, kompensation och lurendrejeri. Men det är en goddagyxskaft historia som fortfarande pågår. Jag fick en ny snabbare router. Kontakta dem och begär att få en ny bättre.

Nyligen gått över till BBB med data och telefoni. Några samtal till supporten då teleöverkopplingen inte gick automatiskt och hastigheten blev lägre än förväntat. Det löstes snabbt. De missade dessutom att säga upp abonnemanget som de lovade från gamla operatören men har nu lovat en samtalspott motsvarande värdet på de tre extra månadernas abonnemangsavgift.

Vill VARNA!☝️ för att teckna bredbandsabonnemang med Telia! Mycket oseriöst företag med tvivelaktiga metoder! Följer inte avtal! För att inte nämna något om kundsupporten!

Det är noterat. Trevlig midsommar

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
K KrizzeB skrev:
Vill VARNA!☝️ för att teckna bredbandsabonnemang med Telia! Mycket oseriöst företag med tvivelaktiga metoder! Följer inte avtal! För att inte nämna något om kundsupporten!
Delar inte din uppfattning överhuvudtaget

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Delar inte din uppfattning överhuvudtaget
Ok. Lucky you!

• Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
N
fubar fubar skrev:
Kollade med telepriskollen och fick en lägre månadskostnad med BBB än Tele2 som jag har nu. (Samt billigare första året och rabatt med villaägarna)
Men har läst rätt mycket negativa omdömmen om BBB, det finns ju iof om T2 med, men har fungerat bra hos oss.

Så är BBB något att ha? Bredband 24 + telefoni.
Jag antar att Bredband 24 är en ADSL tjänst?

BBB har inte ett eget ADSL när utan de hyr nog av Telia. Det kommer nog inte spela roll vem som står på fakturan.

Det som spelar roll är öppentider på supporten/kundtjänsten och hur bra deras service fungerar.

Både Tele2 och BBB har bra nät i övrigt vilket resulterar i låga latenser.
Detta är inte säker för mindre operatörer som inte har råd med att använda bra brylar överallt.

MrJay
N Noun skrev:
BBB har inte ett eget ADSL när utan de hyr nog av Telia. Det kommer nog inte spela roll vem som står på fakturan.

Det som spelar roll är öppentider på supporten/kundtjänsten och hur bra deras service fungerar.

Både Tele2 och BBB har bra nät i övrigt vilket resulterar i låga latenser.
Detta är inte säker för mindre operatörer som inte har råd med att använda bra brylar överallt.
Bredbandsbolaget (BBB) har inte funnits nu i 2 år utan är nu en del av Telenor som förövrigt har direkt access till koppartrådsnätet (som ägs av Telia) via tidigare förvärv av Glocalnet med flera.

Lite OT: tråkigt att folk återupplivar 7 år gamla trådar om BBB med klagomål på helt annat bolag..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.