4 961 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
klädstreck
Fann ingen bra kategori för detta så får bli på övrigt.
Jag har en cool ide på klädstreck till sommaren. Har tänkt mig ett klädstreck mellan balkongen på huset och ladugården som står 30m därifrån. Så klädstrecket kommer hänga 4-5m ovanför marken.
Problemet är dock att finna hjul till klädstrecket så jag kan flytta på linan medans jag hänger upp kläderna. Vill ha liknande linbanehjul eller liknande. Häftigt vore det med gamla små hästkärrehjul som man fråäser ett spår i för att få lite gammalt stuck på det.
Kom gärna med ideer och förslag på hur jag ska göra det hela. Också gärna på var jag kan hitta hjul och vad jag ska söka på.
Jag har en cool ide på klädstreck till sommaren. Har tänkt mig ett klädstreck mellan balkongen på huset och ladugården som står 30m därifrån. Så klädstrecket kommer hänga 4-5m ovanför marken.
Problemet är dock att finna hjul till klädstrecket så jag kan flytta på linan medans jag hänger upp kläderna. Vill ha liknande linbanehjul eller liknande. Häftigt vore det med gamla små hästkärrehjul som man fråäser ett spår i för att få lite gammalt stuck på det.
Kom gärna med ideer och förslag på hur jag ska göra det hela. Också gärna på var jag kan hitta hjul och vad jag ska söka på.
Produkter som diskuteras: "stålband"
Montageband
Metallband med hål är mångsidiga infästningskomponenter, som erbjuder en praktisk lösning för en mängd olika bygg- och monteringsprojekt. Dessa band kan stärka förbindelser, bidra till en jämn belastningsfördelning, och fungera som en
Läs mer
Jag tycker att det låter som en rolig idé, och jag tror inte att det blir svårt att snurra på hjulet, det borde räcka med att dra i linan. Och varför skulle tvätten bli smutsig? Den smuts som finns fastnar väl lika bra på linan som på hjulet.
Pröva du om du tycker det är kul, torka tvätt utomhus blir mycket bättre än i torktumlare, och sparar energi dessutom.
Pröva du om du tycker det är kul, torka tvätt utomhus blir mycket bättre än i torktumlare, och sparar energi dessutom.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden