Fann ingen bra kategori för detta så får bli på övrigt.

Jag har en cool ide på klädstreck till sommaren. Har tänkt mig ett klädstreck mellan balkongen på huset och ladugården som står 30m därifrån. Så klädstrecket kommer hänga 4-5m ovanför marken.

Problemet är dock att finna hjul till klädstrecket så jag kan flytta på linan medans jag hänger upp kläderna. Vill ha liknande linbanehjul eller liknande. Häftigt vore det med gamla små hästkärrehjul som man fråäser ett spår i för att få lite gammalt stuck på det.

Kom gärna med ideer och förslag på hur jag ska göra det hela. Också gärna på var jag kan hitta hjul och vad jag ska söka på.

Varför inte ett cykelhjul? De finns ju i massor av storlekar och utföranden. Se bara till att klä den invändigt med ett stålband eller liknande som täcker ekernipplarna.

Fin ide, ska se vad jag kan plocka framm

Är det inte arbetsamt nog att hänga tvätt utan att dessutom behöva snurra på ett hjul samtidigt. Jag är ledsen att låta negativ men dessutom kommer hjulet behöva smörjas och risken är att tvätten blir smutsig i hanteringen.

Inte till för att vara direkt funktionell, jag äger redan en torktumlare. Mest estetiskt tänkt.

Jag tycker att det låter som en rolig idé, och jag tror inte att det blir svårt att snurra på hjulet, det borde räcka med att dra i linan. Och varför skulle tvätten bli smutsig? Den smuts som finns fastnar väl lika bra på linan som på hjulet.

Pröva du om du tycker det är kul, torka tvätt utomhus blir mycket bättre än i torktumlare, och sparar energi dessutom.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.