7 307 läst ·
17 svar
7k läst
17 svar
Klåda av direktverkande elvärme?
När jag var landsförvisad till Norrbotten under 7 långa år bodde jag i ett nybyggt hus (det här var på -70talet) med direktverkande el. Påverkade hud och hals -men inte i lika hög grad som för ditt barn. Stora hibiskusträd förbättrade inomhusluften väsentligt. En plantas kruka förbrukar 5-10 l vatten/veckan - och då behöver man inte sköta luftfuktare. Du kan ju börja med att skaffa mer stora inomhusväxter med rejäla bladverk.
Tillägg: uppmärksammade inte att det gällde skolan och inte hemma hos dig.
Det är viktigt att en luftfuktare sköts ordentligt och hålls ren. På min förra arbetsplats med flera datorer i varje rum satte man in luftfuktare och det blev inte lyckat. Mina hibiskusplantor gjorde succe även där
Tillägg: uppmärksammade inte att det gällde skolan och inte hemma hos dig.
Det är viktigt att en luftfuktare sköts ordentligt och hålls ren. På min förra arbetsplats med flera datorer i varje rum satte man in luftfuktare och det blev inte lyckat. Mina hibiskusplantor gjorde succe även där
Redigerat:
Om klådan har uppstått de senaste veckorna sedan skolstart så lär det inte röra sig för torr luft. Sensommarens fuktiga luft, regnande, frånvaro av rumsuppvärmning och en massa barn i klassrum lär snarare skapa mycket hög luftfuktighet. Kanske är det fukt som irriterar huden för dottern? Inte helt ovanligt.
Klicka här för att svara