5 141 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Kitchen Aid assistens bra eller dålig?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Hej
Funderar på att skaffa mig en Kitchen Aid assistens (Artisan) för jag vill ha min assistent framme och då ska den vara snygg oxå!
Men är den bra eller bara snygg??? Ni som har en eller haft, vad är era erfarenheter?
/FlitigaLisa
Funderar på att skaffa mig en Kitchen Aid assistens (Artisan) för jag vill ha min assistent framme och då ska den vara snygg oxå!
Men är den bra eller bara snygg??? Ni som har en eller haft, vad är era erfarenheter?
/FlitigaLisa
Jag har artisan-modellen och är väldigt nöjd. Nu vill jag även köpa mixern till alla goda grönsakssoppor jag vill göra, är nämligen lite trött på handmixern. Okejdå.. mixern passar utmärkt till att göra egen frozen margarita!
Men okej, var var vi (skål) assistenten! Den är robust och knådar på degar bra, fluffar till moset fint och blandar till en snabb smulpajsdeg finfint.
Men okej, var var vi (skål) assistenten! Den är robust och knådar på degar bra, fluffar till moset fint och blandar till en snabb smulpajsdeg finfint.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Men är den värd sina pengar? Eller betalar jag mest för "märket"? Vill ju att den ska står där och vara snygg men oxå praktisk!
Jag har också en artisan, passade på att handla före jul när man fick med både rivjärn och köttkvarn till samma pris!
Själva assistenten är ok. Lite klumpig att rengöra (en hel del vinklar och vrår) så för att bara vispa grädde eller nåt sånt kör jag fortfarande med elvispen.... Däremot är både rivjärnen och köttkvarnen kanonbra!!! Dessutom känns det som att det är bra kvalié på alla delar så det känns som att jag kommer ha kvar den i mååånga år!
Jag köpte den mest för märket och måste nog påstå att man nog 50% betalar för märket och 50% för en bra maskin....
Själva assistenten är ok. Lite klumpig att rengöra (en hel del vinklar och vrår) så för att bara vispa grädde eller nåt sånt kör jag fortfarande med elvispen.... Däremot är både rivjärnen och köttkvarnen kanonbra!!! Dessutom känns det som att det är bra kvalié på alla delar så det känns som att jag kommer ha kvar den i mååånga år!
Jag köpte den mest för märket och måste nog påstå att man nog 50% betalar för märket och 50% för en bra maskin....
Mycket betalar man för att den är snygg. För den är väldigt snygg! Jag valde dock bort den pga priset och då bunken inte är så stor att den riktigt räcker till att baka bröd på samma sätt en vanlig assistent. Men jag hade mycket väl kunnat köpa den bara för att ha den ståendes framme 
Mixern däremot tycker jag inte är snygg alls. Jag tycker att de ser knappt ut att komma från samma tillverkare.
Mixern däremot tycker jag inte är snygg alls. Jag tycker att de ser knappt ut att komma från samma tillverkare.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg
Den är helt suverän. Har haft den i 15 år snart och den bara går och går. Burköppnaren sitter alltid i. Andra favoriter är pastgaprylarna, köttkvarnen och rivtillbehören.
Har från tid till annan varit otrogen och köpt vanliga såna där testvinnande allt i allomaskinermen sånt plastskit har åkt ut nu.
Har från tid till annan varit otrogen och köpt vanliga såna där testvinnande allt i allomaskinermen sånt plastskit har åkt ut nu.
Klicka här för att svara