"Dutta" koncentrerad Round-up med tops eller en bit bomull lindad runt en pinne på så många kirskålsblad du ids, upprepa med någon veckas mellanrum eller två tills alla försvinner. En uppvuxen häck klarar sig om det skulle råka komma någon droppe på av misstag.
Eftersom kirskålen är förenade med rötterna så behöver man inte dutta alla...
Eftersom kirskålen är förenade med rötterna så behöver man inte dutta alla...
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Håller med med just kishkål är definitivt inte bra för själen. Om någon skulle vilja forska på det så är jag övertyga om att det finns ett starkt samband mellan kishkål (rensning) och hjärtinfarkter.
Själv är man inne på andra rundan roundup i år... Roundup är effektivt men jag ser tre problem med att använda det;
1. Vid stora ytor kirschkol är det svårt att veta vad som blivit besprutat eller inte.
2. Tar ett antal veckor innan man ser resultat.
3. Risken att spruta på t.ex. intilligande häck.
Filip
1. Vid stora ytor kirschkol är det svårt att veta vad som blivit besprutat eller inte.
2. Tar ett antal veckor innan man ser resultat.
3. Risken att spruta på t.ex. intilligande häck.
Filip
hård match att kämpa mot naturen
. Jag har massvis och försökte rensa bort dom första 2 åren - kirschkålen vann
. Den finns ej i den klippta delen av tomten men breder ut sej bland buskar och rabatter.
Har gett upp att rensa bland buskarna för om jag tar bort kirskål så kommer det annat ogräs att växa där som man också måste rensa.... det blir inte mindre jobb
. Nu har jag tätt jämn grön matta av kirschkål under mina buskgrupper och det får vara så
. Buskarna verkar klara sej i sådan sällskap. Känns faktiskt skönt att ge upp den kampen 
gaia
Har gett upp att rensa bland buskarna för om jag tar bort kirskål så kommer det annat ogräs att växa där som man också måste rensa.... det blir inte mindre jobb
gaia
Klicka här för att svara