Har slipar en ytterdörr. Funderar nu på att olja in den med kinesikt träolja. Funkar det bra på en ytterdörr? Blir färgen något mörkare?

• Slipad ytterdörr i trä inför oljebehandling, placerad i husfasad med murade tegeldelar och trälampett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev kinesisk träolja ( Herdins).

• En ytterdörr behandlad med kinesisk träolja, omgiven av husvägg och skyddad av papp under arbete.
    Skapa konto
  • Gilla
Martin737 och 9 till
  • Laddar…
Och så här såg den ut innan.

• En sliten brun ytterdörr med ett välkommen-skylt på en tegelhusentré.
    Skapa konto
  • Gilla
Bänkt Osten och 1 till
  • Laddar…
Vilket lyft

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Jag har använt den oljan i snart 47 år (strykning vartannat år) och jag lovar jag har en dörr som tillhör de snyggaste orginaldörrarna i samfälligheten som består av 115 hushåll.
Glöm bara inte att torka av överflödig olja efter 24-36 timmar

• Gilla
Bänkt Osten och 1 till
  • Laddar…
kidon kidon skrev:
Jag har använt den oljan i snart 47 år (strykning vartannat år) och jag lovar jag har en dörr som tillhör de snyggaste orginaldörrarna i samfälligheten som består av 115 hushåll.
Glöm bara inte att torka av överflödig olja efter 24-36 timmar
Blir det fläckar annars?

Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Blir det fläckar annars?
Nej men dörren ser "fet" ut inte som man önskar sig jag vill ha det som de n såg ut orginal

Nån länk till produkten ?

Nej har ingen länk tyvärr kommer inte ihåg var jag köpte den det var en burk som det stod "kinesisk" olja på bara
Den köptes för många år sedan

Och då väcker vi denna tråden lite igen.

Jag håller på med fönster i tillbyggnaden. Tycker att det blir alldeles för rött och mörkt med teakolja. Gav nästan upp och köpte en Herdins oljebets Teak för det var det närmaste vi kunde komma. Men jag är egentligen inte nöjd ändå.. och frun kommer definitivt inte heller vara det…. 🙄

Menar ni att med kinesiskt olja så blir det minimalt med förändring? Vill helst ha det så likt som det är när det är slipat. Som t ex dörren tidigare i tråden.

Jag var på gång att börja olja in allt ikväll men tänkte att det måste ju finnas någon lösning.

Snälla säg att kinesiska oljan är nyckeln till allt.
Vi vill att detta rummet skall bli perfekt!

• Ljusa och mörkare träplankor med verktyg och tvättsvamp på vadderade underlägg, placerade på plastskyddat golv.
    Skapa konto
  • Träram för fönster under renovering med olika nyanser, del av projekt, solljus återspeglas i glas.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.