Köpte en lätt begagnad fyrhjuling till grabbens födelsedag, den har bara gått en mil.
Den startade fint för en vecka sedan, men när jag skulle hämta den så startade den inte.
Prutade lite och tog den ändå.
Vad kan felet vara? Det kommer ingen gnista. Stiftet är bytt.
Modellen heter Apollo Orion 125cc eller möjligen Orion aga-2a.
Den startade fint för en vecka sedan, men när jag skulle hämta den så startade den inte.
Prutade lite och tog den ändå.
Vad kan felet vara? Det kommer ingen gnista. Stiftet är bytt.
Modellen heter Apollo Orion 125cc eller möjligen Orion aga-2a.
Klart stopp i elektroniken , ingen gnista
Batteristart ?? Sitter det inga säkerhetsdetaljer på den , traktorklippare har en i sitsen ( man måste sitta ) , finns även dödmansgrepp på styre eller tank , ett snöre med någon plastgrej på , lite som man bara tänker på i säkerheten
Batteristart ?? Sitter det inga säkerhetsdetaljer på den , traktorklippare har en i sitsen ( man måste sitta ) , finns även dödmansgrepp på styre eller tank , ett snöre med någon plastgrej på , lite som man bara tänker på i säkerheten
Jo man måste hålla in bromshandtaget.R rävlyan skrev:
Det är batteristart, ja.
Dödmansgrepp finns också.
Något stänger elen till tändspolen , brukar för det mesta någon brytare som inte går som den ska , måste mätas fram .
Dödmansgrepp stänger av till tändspolen bromhandtaget , kontakten sluter så startmotorn kan gå , går inte att få snurr i startmotorn om bromsen är från
Leta på nätet vem som säljer och skaffa en manual , står säkert i den vad som finns i säkerhet
Dödmansgrepp stänger av till tändspolen bromhandtaget , kontakten sluter så startmotorn kan gå , går inte att få snurr i startmotorn om bromsen är från
Leta på nätet vem som säljer och skaffa en manual , står säkert i den vad som finns i säkerhet
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 722 inlägg
Påminner mig om när jag skulle sälja min 125a, kille kommer med sin mamma och kör på en provtur, kommer snart tillbaka ledandes hojjen "den bara stannade", visade sig att han inte slagit på soppakranen, vrida på den och iväg igen. Tror ni inte han kommer tillbaka ledandes igen? Denna gången var det att det var dags att slå på reserven 
De köpte inte hojjen den "läckte olja" (tvåtaktare där det läckte lite i packningen mellan motor och avgasrör, vilket jag erbjöd mig fixa)
De köpte inte hojjen den "läckte olja" (tvåtaktare där det läckte lite i packningen mellan motor och avgasrör, vilket jag erbjöd mig fixa)
Nytt problem, den laddar ej batteriet, typ 7-8 volt bara.
Är det möjligen voltregulatorn som är boven i dramat?
Hutlösa 40 kr på AliExpress så man vill ju vara riktigt säker på att det är den som är trasig innan man investerar...
https://s.click.aliexpress.com/e/DnOZDneY
Är det möjligen voltregulatorn som är boven i dramat?
Hutlösa 40 kr på AliExpress så man vill ju vara riktigt säker på att det är den som är trasig innan man investerar...
https://s.click.aliexpress.com/e/DnOZDneY
Klicka här för att svara