2 424 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Kimrök resp sot
Skulle behöva en liten gnutta kimrökspigment för att bryta till färg till en detalj som ska målas i helgen, men tyvärr använde jag det sista förra gången jag målade. Och det känns lite fånigt (och onödigt dyrt) att beställa hem mer när jag behöver så lite.
Funderar om man helt fräckt kan använda lite sot från spisen? Kimrök är väl sot egentligen? Det måste ju vara så tidigare ägare av huset har gjort tänker jag...
Har någon provat? Något särskilt att tänka på? Det är Gysinges matta linoljefärg som ska brytas.
Funderar om man helt fräckt kan använda lite sot från spisen? Kimrök är väl sot egentligen? Det måste ju vara så tidigare ägare av huset har gjort tänker jag...
Har någon provat? Något särskilt att tänka på? Det är Gysinges matta linoljefärg som ska brytas.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden