Jag har visserligen ingen kexfräs men jag har köpt en liten påse på Jula, kika där!

trattalask
Axminster har mindre förpackningar eller theofils som har en mix med kex från lamello. Kanske skulle funka?

badtastex skrev:
Jag har visserligen ingen kexfräs men jag har köpt en liten påse på Jula, kika där!
Nu blir man ju väldigt nyfiken — varför???
Tror dessvärre att jag vet svaret....

//Ronnie

• Gilla
Vikmod
  • Laddar…
trattalask
Pysslarn skrev:
Nu blir man ju väldigt nyfiken — varför???
Tror dessvärre att jag vet svaret....

//Ronnie
För att han hört att det va nyttigt med fiberrika kex... ;)

Det går att göra förbindningar för lamellkex med en vanlig fräs och ett falsstål också och det var för detta syfte jag köpte dem.

De gångerna jag handlat ätbara saker på Jula har det dessvärre varit snålt med fibrer. ;)

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Jaha, då var det som jag trodde. Men det är inte ovanligt att man inte tänker på att det går att kexa med en vanlig handöverfräs.
När jag köpte min Lamellfräs från Toolstop följde det med en låda med 1000 kex, som hobbysnickare får jag nog elda med dem om de ska ta slut.

//Ronnie

Hornbach har också kex i mindre förpackningar.

Flickvännen har bestämt att det ska byggas platsbyggd förvaring längs en hel vägg. Hon tror att hon ska göra det själv, men jag vet att det faller på min lott i slutänden, så jag har grundat med ett 1.000-pack med Lamello-kex från Theofils för framtida behov. :)
Förbrukningsmaterial av alla dess former (som inte har bäst-före-datum) köper jag oftast på storpack, det är så tradigt att åka och handla skvättar. Oavsett om det handlar om spolarvätska, lamellkex eller toapapper. Styckpriset blir ju dessutom bättre, som en bonus.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Norrhyttan skrev:
Flickvännen har bestämt att det ska byggas platsbyggd förvaring längs en hel vägg. Hon tror att hon ska göra det själv, men jag vet att det faller på min lott i slutänden, så jag har grundat med ett 1.000-pack med Lamello-kex från Theofils för framtida behov. :)
Förbrukningsmaterial av alla dess former (som inte har bäst-före-datum) köper jag oftast på storpack, det är så tradigt att åka och handla skvättar. Oavsett om det handlar om spolarvätska, lamellkex eller toapapper. Styckpriset blir ju dessutom bättre, som en bonus.
Ja, du har rätt Norrhyttan, storpack på sånt kanske inte är så dumt. Får kolla frakten om det inte är någon i närheten av Norrköping som också ska beställa något?

Ser nu att storlekarna på Theofils benämns annorlunda. Istället för 0, 10 och 20 heter dom S0, S10 och S20. Är det någon skillnad?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.