Ja, kattskrället har en tendens till att en hel del gånger göra tvåan vid min grävda brunn. Frågan är hur bra/dåligt det är? Brunnen är ca 3 meter djup. Jag antar att det inte är så bra?

Inte bra, sätt kissen på bide'n å koppla in högtrycken

Det är nog ingen fara för erat vatten , se bara till så att katten inte trillar i brunnen.;)

• Gilla
Matzeball
  • Laddar…
Matzeball
Jag tror inte heller det är någon hälsofara om det bara är en enda katt, men du kan ju köpa hundpåsar och plocka med jämna mellanrum, eller kanske lägga grus runt omkring. Om du har kraftig gräsmatta där så tas nog näringsämnena upp och det är inte lika kattraktivt. Micro's roliga rekommendation bör kanske också beaktas.

Mjau. Ja att försöka resonera med kattskrället (kärleksfullt) kommer att ta tid. Har du provat att spreja lite "cataway" eller vad det heter, alltså sådant man kan skydda möbler med? Ett annat, mer dramatiskt, men otroligt effektivt sätt är att lägga sig i lönn och när katten sätter sig för tvåan rikta en stråle från en sprayflaska. Alltså en stryksprayflaska. Katter brukar få sin vilja igenom, men en kombination av obehag är de känsliga för.
Fixa lite vanlig sand på ett mer passande ställe, flytta en korv dit och visa skrället! Berätta utfallet av dina ansträngningar!

Hm,

kanske spela upp Katten skiter med Kalle Sändare för kattskrället?

För övrigt är det ett fantastiskt ämne – Katten bajsar vid brunnen – skulle mycket väl kunna vara en Kalle Sändare-titel. :thumbup:

• Gilla
Matzeball
  • Laddar…
Katter älskar att bajsa i sand det ser sandlådor mm som en toalett . Fyll på med lite jord och så en tålig grässort där så slutar katten att bajsa vid brunnen . Du måste iof slå gräset där ibland men slipper den andra skiten ;)

Vid brunnen idag så är där mycket löv som ligger runt och det tycker kissen är smidigt att krafsa/bajsa i. Brunnen ligger lite utanför själva tomten så det är mer som ett skogsparti där den ligger. Jag skulle kunna krafsa undan löven som ligger där men det orkar jag nog inte med att göra hela tiden. Jag får nog helt enkelt spraya/lägga på något på marken som kattskrället inte gillar:)

hnurre skrev:
Hm,

kanske spela upp Katten skiter med Kalle Sändare för kattskrället?

För övrigt är det ett fantastiskt ämne – Katten bajsar vid brunnen – skulle mycket väl kunna vara en Kalle Sändare-titel. :thumbup:
Eller en haiku...

Den gamla gården.
Katten bajsar vid brunnen.
Ringar på vattnet.

• Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
mumiemonstret skrev:
Eller en haiku...

Den gamla gården.
Katten bajsar vid brunnen.
Ringar på vattnet.
Vilket mästerverk :D

kulle
lägg sten runt brunnen en meter ut

Snailman
Fixa ett bättre ställe på lämpligare plats åt katten, som katten heller vill gå till, gärna i kombination med det ovan.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Normalt ska det väl vara ordnat så att ytvatten inte rinner ner i brunnen. Då hinner nog eventuella föroreningar tas om hand av jord och växter de tre meter det har på sig innan det nåt grundvattnet.

Om det däremot inte är rätt anlagt runt brunnen så att ytvatten riskerar att rinna ner så är det nog andra problem som är större än kattens korvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.