3 168 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Katten bajsar vid brunnen
Matzeball
Lägenhetsfixare
· Guldsmedshyttan
· 177 inlägg
Matzeball
Lägenhetsfixare
- Guldsmedshyttan
- 177 inlägg
Jag tror inte heller det är någon hälsofara om det bara är en enda katt, men du kan ju köpa hundpåsar och plocka med jämna mellanrum, eller kanske lägga grus runt omkring. Om du har kraftig gräsmatta där så tas nog näringsämnena upp och det är inte lika kattraktivt. Micro's roliga rekommendation bör kanske också beaktas.
Mjau. Ja att försöka resonera med kattskrället (kärleksfullt) kommer att ta tid. Har du provat att spreja lite "cataway" eller vad det heter, alltså sådant man kan skydda möbler med? Ett annat, mer dramatiskt, men otroligt effektivt sätt är att lägga sig i lönn och när katten sätter sig för tvåan rikta en stråle från en sprayflaska. Alltså en stryksprayflaska. Katter brukar få sin vilja igenom, men en kombination av obehag är de känsliga för.
Fixa lite vanlig sand på ett mer passande ställe, flytta en korv dit och visa skrället! Berätta utfallet av dina ansträngningar!
Fixa lite vanlig sand på ett mer passande ställe, flytta en korv dit och visa skrället! Berätta utfallet av dina ansträngningar!
Vid brunnen idag så är där mycket löv som ligger runt och det tycker kissen är smidigt att krafsa/bajsa i. Brunnen ligger lite utanför själva tomten så det är mer som ett skogsparti där den ligger. Jag skulle kunna krafsa undan löven som ligger där men det orkar jag nog inte med att göra hela tiden. Jag får nog helt enkelt spraya/lägga på något på marken som kattskrället inte gillar
Medlem
· Stockholms
· 171 inlägg
Normalt ska det väl vara ordnat så att ytvatten inte rinner ner i brunnen. Då hinner nog eventuella föroreningar tas om hand av jord och växter de tre meter det har på sig innan det nåt grundvattnet.
Om det däremot inte är rätt anlagt runt brunnen så att ytvatten riskerar att rinna ner så är det nog andra problem som är större än kattens korvar.
Om det däremot inte är rätt anlagt runt brunnen så att ytvatten riskerar att rinna ner så är det nog andra problem som är större än kattens korvar.
Klicka här för att svara