Hej
Jag går i planerna att införskaffa en sådan här:
http://st.houzz.com/simgs/e451bdd7019ec10b_4-8606/traditional-pot-racks.jpg
Är det ens möjligt om man har ett nybyggt hus med gipsplank i taket? Den ska ju kunna bära en hel del med tanke på att kastruller väger...
Nån med en smart idé hur man kan lösa det?
Vol
Jag går i planerna att införskaffa en sådan här:
http://st.houzz.com/simgs/e451bdd7019ec10b_4-8606/traditional-pot-racks.jpg
Är det ens möjligt om man har ett nybyggt hus med gipsplank i taket? Den ska ju kunna bära en hel del med tanke på att kastruller väger...
Nån med en smart idé hur man kan lösa det?
Vol
Sen är det ju också jävligt nervöst att råka gå för djupt, med tanke på att tätskiktet ligger precis ovan gipset och det vill man ogärna råka göra hål i...sblixten skrev:
Jag ber om ursäkt för mitt ofackmannamässiga språkFnurpen skrev:
Vol
Om du är orolig över det vilket du nig inte ska vara så är det bara att borra igenom så att du precis kommer igenom gipset, sen petar du ju bara upp expanderpluggen och sen skruvar den så att den förankrar. Det ska nog inte ta hål på byggplasten.
Men tror du verkligen takgipset klarar påfrestningen? Det är inte helt säkert jag har möjlighet att fästa i träreglarna och om vi ponerar att jag hittar plugg som förankrar ordentligt i gipsskivan, håller verkligen skivan som sådan då? Det blir ju kraft rakt "ner" så att säga, på fyra punkter... Känns som hela skivan kommer gå i tur spontant...Fnurpen skrev:
Hur tunga kastruller mm har du egentligen.
Även om jag hänger upp min 40-liters gryta, min största gjutjärnspanna, stekgryta mm, så bör det hålla.
Annars får du limma en träskiva mot gipsen som du skruvar i.
Och om det ändå inte håller så visst blir det jobbigt, men ingen katastrof att byta skiva i taket.
Även om jag hänger upp min 40-liters gryta, min största gjutjärnspanna, stekgryta mm, så bör det hålla.
Annars får du limma en träskiva mot gipsen som du skruvar i.
Och om det ändå inte håller så visst blir det jobbigt, men ingen katastrof att byta skiva i taket.
Du nojar något enormt. Får du in två i reglarna, två i gipset så vore det helt otroligt om det inte höll såvida du inte tänkt hängmöra en hel ko i ställningen.Volatyle skrev:Men tror du verkligen takgipset klarar påfrestningen? Det är inte helt säkert jag har möjlighet att fästa i träreglarna och om vi ponerar att jag hittar plugg som förankrar ordentligt i gipsskivan, håller verkligen skivan som sådan då? Det blir ju kraft rakt "ner" så att säga, på fyra punkter... Känns som hela skivan kommer gå i tur spontant...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har du barn?
Det kan vara käckt om även småvuxna når kastrullerna.
Och dessutom kan hantera tyngden över huvudhöjd.
För det är väl inge restaurangkök du har i åtanke?
Det kan vara käckt om även småvuxna når kastrullerna.
Och dessutom kan hantera tyngden över huvudhöjd.
För det är väl inge restaurangkök du har i åtanke?
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg

