24 079 läst ·
48 svar
24k läst
48 svar
Kaski och Yale Doorman - otydliga svar, någon med erfarenhet?
Det låter lite lustigt då dörren borde ha samma lås Assa 2002.M Mando71 skrev:
Menar du att det var ett större dorndjup och de använt 70mm istället för 50mm?
Dorndjup är avstånd från låshusets stolpe till centrum låscylinder och mäts lättast genom att mäte på utsidan av dörren från dörrbladets framkant till centrum av låscylindern och det måttet bör vara 50 eller 70mm.
Jag var inte noga med ta fram info om Yale passar till nya dörren innan jag beställde dörren. När jag fick hem dörren och snickare var klar med montering så ringde han upp och berättade att Doorman passar inte i dörren. Jag gjorde reklamation ärande hos bygghemma men det blev avslag för det står på deras hemsida att den dörren passar inte med Doorman
Kan du kontrollera vad för mått du får om du mäter lika som de gjort i denna bilden?M Mando71 skrev:Jag var inte noga med ta fram info om Yale passar till nya dörren innan jag beställde dörren. När jag fick hem dörren och snickare var klar med montering så ringde han upp och berättade att Doorman passar inte i dörren. Jag gjorde reklamation ärande hos bygghemma men det blev avslag för det står på deras hemsida att den dörren passar inte med Doorman
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du ta bilder på vad det sitter för lås i dörren? (obs fota inga nycklar i bild)
Husägare
· Nora, Bergslagens Pärla
· 36 inlägg
Intressant, föjer tråden, men tråkigt samtidigt! Jag gjorde inga modifikationer överhuvudtaget med dörren, allt passade perfekt direkt ur Doormans kartong. Använde som sagt bara längsta skruvarna.
Kan det vara medbringaren som spökar?
Så här svarade produktsupportcehefen på Yale varför det inte finns någon adapter som förskjuter innerdelen:
"Du svarar själv på frågan i slutet, den finska versionen har ingen medbringare för cylinderroddaren (nödöppning)."
Kan det vara medbringaren som spökar?
Så här svarade produktsupportcehefen på Yale varför det inte finns någon adapter som förskjuter innerdelen:
"Du svarar själv på frågan i slutet, den finska versionen har ingen medbringare för cylinderroddaren (nödöppning)."
1 123abc skrev:
Hej! Jag är så dålig på sånt. Kolla länken där jag köpte dörren ifrån. https://www.bygghemma.se/hus-och-by...ytterdorr-kaski-trapanel-mexico-city/p-6731751 123abc skrev:
Vad jag inte ser på den bilden är var låshuset sitter i dörrprofilen, det gör inget om låshuset och låset sitter i dörren om du monterat dem.
Ligger låshuset plant längs framkant av dörrbladet eller är det försänkt?
Får du samma mått om du mäter på utsidan?
Om dörren är stängd vad får du för mått från karmen till centrum av hålen?
Ligger låshuset plant längs framkant av dörrbladet eller är det försänkt?
Får du samma mått om du mäter på utsidan?
Om dörren är stängd vad får du för mått från karmen till centrum av hålen?
Kaski träpanel dörrar har väl 70 mm dorndjup? Tror jag såg det på Bygghemmas utställning i Malmö.
Yale Doorman finns bara med 50 mm dorndjup.
(Assa 2002 finns i båda)
Dorndjup = måttet från kanten på stolpen in till centrum av cylinder/tryckesroddare.
Yale Doorman finns bara med 50 mm dorndjup.
(Assa 2002 finns i båda)
Dorndjup = måttet från kanten på stolpen in till centrum av cylinder/tryckesroddare.
Jag hittade de på bygghemma.se1 123abc skrev: