Jag skulle vilja höra om det är någon som har byggt med Kärnhus, och hur de har upplevt processen från beställning till färdigställande.

Nog väldigt beroende av vilken entreprenör du bygger med. I Uppsala/Knivsta har denna biten inte varit särskilt bra! Byggsatserna som kommer från fabrik tycker jag verkar hålla mycket god kvalitét.

Vi sållade bort Kärnhus ganska snabbt när det tog två-tre veckor för dem att svara på ett e-mail med en enkel fråga. Hur de är annars vet jag inget om...

Vi hade länge funderingar på Kärnhus. Deras "arkitekt", tillika säljare, verkade rätt kompetent och stilsäker - i synnerhet när det gäller att få till snygga landskapshus. Hans metodik var att intervjua oss om våra husbehov och vid sittande bord rita upp "vårt" hus. Stupade dock, precis som kungkokos påpekade, på osäkerheten kring entreprenaderna.

Att rata en husfirma pga lång svarstid på epost känns inte så vettigt. En hel del människor - däribland Kärnhussäljaren - verkar ännu inte känna sig så bekväma med epost, men är desto mer alerta när det gäller telefon. YMMV...

Krumeluren skrev:
Att rata en husfirma pga lång svarstid på epost känns inte så vettigt. En hel del människor - däribland Kärnhussäljaren - verkar ännu inte känna sig så bekväma med epost, men är desto mer alerta när det gäller telefon. YMMV...
Jo, det är vettigt när andra hustillverkare skickade fullständiga kalkyler på kortare tid än så. Även dem hade vi mailat... Sånt kallas service! :-)

Vi var väldigt intresserade och deras säljare/arkitekt var hos oss och tittade på tomt och ritade lite skisser. Men han behagade inte återkomma som utlovat och när vi ringde och pressade på meddelade han att han inte trodde att vi skulle välja dem i alla fall så han ville inte lägga ner någon mer tid på oss! När vi försäkrade att vi var VÄLDIGT intresserade av Kärnhus och den planlösning de kunde erbjuda sa han att han skulle återkomma inom 3 veckor. Nu har det snart gått 1 år och vi väntar fortfarande;-) Jag kan väl säga att vi valde en annan husleverantör som var lite mer på hugget.

Vi byggde ett Kärnhus 2001-2002 och har bara varit nöjd med allt.
Vi fick precis det hus vi ville ha ritat åt oss och själva huskonstruktionen känns väldigt gedigen.
Några små missar vid stormresningen fick vi en bra kompensattion för och vi trivs fortfarande väldigt bra i vårt hus.
Vi var heller aldrig med om några förseningar i leveranser etc utan allt funkade.
Fast det var som sagt några år sedan och husmarknaden är ännu hetare nu än vad den var då...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.