Plötsligt började pistolhandtaget på högtryckstvätten läcka bak vid själva avtryckaren. Förmodligen en packning tänkte jag, och försökte skruva upp handtaget. Men de två skruvarna längst fram och längst bak på handtaget är torx, medan resterande vete fasiken vad det är för något. Nitar? Någon som vet och har skruvat upp handtaget? Det är en Kärcher 6.86-tvätt (som dessutom är farsans, så jag vill fixa den innan jag lämnar tillbaks den...)

Finns inga reservdelar till dom och tidigare har dom haft problem med dom och dom byttes på garantin.
Kolla med Kärcher för ibland är dom på bra humör och du får ett nytt...

Kärcher kanske inte tillhandahåller reservdelar, men om det är en vanlig O-ring, eller packning, så kanske det finns på annat ställe (jobbet...). Går det få isär handtaget?
Men om man måste byta komplett, är det pistolhandtaget som byts? För inte måste man väl byta inklusive slang?

Fick samma problem med min....den är hopnitad och går inte att få upp med mindre än att du borrar bort nitarna.... :(
Handtaget går att lossa från slangen med en plastklämma som ser ut som ett "U" ungefär....

Som sagt... det är själva handtaget man byter och inte slangen.
Kolla med Kärcher innan du gör nåt mer tycker jag.

Jag var förbi Coop Byggmarknad idag. Problemet var känt där. De bad mig vända mig till den lokala servicefirman, som påstods ta det på garantin

RoTe
Kärschers handtag har många krämpor, fördelen är dock att dom är relativt billiga. Har för mig ett handtag går på strax över 300kr.

Har samma problem med två olika kärscher handtag. Finns det något med bättre kvalitet att köpa?

Hade samma problem efter att ha lånat ut tvätten till grannarna. Åkte till ett serviceställe för kärcher. Går inte att laga, köp nytt handtag sa dom. Det finns 2 varianter av handtag. En med och en utan tryckmätare. Det skilde ganska mycket i pris på dom 2 modellerna så det fick bli den utan tryckmätare. Kom inte ihåg vad jag betalade. Nått mellan 300 - 500:- tror jag.

ClasseClas
Jo, jag åkte på torsk i helgen med läckande pistolhandtag på min 2.97 (eller 2.99M eller vad den heter). Jag var förbi 2 K-Rauta och 1 Bauhaus med tomma händer innan jag hade förstånd att åka till SGA Försäljnings AB i Bromma. De är auktoriserad serviceverkstad för Kärcher. Snacka om skillnad i sortiment vad gäller tillbehör och reservdelar! http://www.sga-ab.se

På tyska Ebay kan man också köpa dessa saker (och andra reservdelar till tvättar) till helt andra priser än här hemma.

ClasseClas
MathiasS skrev:
På tyska Ebay kan man också köpa dessa saker (och andra reservdelar till tvättar) till helt andra priser än här hemma.
Självklart, fast ibland är tid- och platsnyttan viktigare än själva priset. ;) Vilka säljare på Ebay kan du rekommendera?

Jag var snubblande nära att bli med en trefas hetvattentvätt härom året. Den behövde både värmslinga och slang/handtag. Priserna på detta var en bråkdel av vad jag hittade här hemma men tillslut blev det ingen affär på tvätten och då inte något ebay köp heller. Jag hade kontakt med flera säljare men minns inte längre vilka - det var vanliga företag vad jag kan minnas.

Snorunge skrev:
. Nått mellan 300 - 500:- tror jag.
Mitt handtag fungerar inte vid lågtryck (stänger ej av). Jag sökte och hittade en komplett tvätt med handtag hos Tretti för 645 kronor Då får jag även slang och munstycke plus en högtryckstvätt i reserv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.