Vet inte om länken nedan är öppen.
Men här finns ett hus byggt för 20-30 år, köpt för ca 15 år sedan för dryga 8 Mkr och i dag värderat till 18 Mkr.
Ska nu rivas för att bygga hus i helt annan stil. Nuvarande hus passar dessutom mycket stilmässigt i sin miljö.
Rätt eller fel, tja i mina ögon kapitalförstöring och knappast miljövänligt.
Inklippt från Barometern
Och ska ersättas av
https://www.barometern.se/kalmar/om...gglov-kalmars-dyraste-hus-far-rivas-a302e793/
Men här finns ett hus byggt för 20-30 år, köpt för ca 15 år sedan för dryga 8 Mkr och i dag värderat till 18 Mkr.
Ska nu rivas för att bygga hus i helt annan stil. Nuvarande hus passar dessutom mycket stilmässigt i sin miljö.
Inklippt från Barometern
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och ska ersättas av
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.barometern.se/kalmar/om...gglov-kalmars-dyraste-hus-far-rivas-a302e793/
Man brukar tala om folk med mer pengar än förstånd.A AndersS skrev:Vet inte om länken nedan är öppen.
Inklippt från Barometern
[bild]
Och ska ersättas av
[bild]
[länk]
Det verkar passa in här
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 197 inlägg
Havsutsikt på Stensö, eller var ligger det? Som Djursholmsexemplet visar är vissa adresser löjligt dyra och huset, oavsett vad det är, en liten del i det hela.
Moderator
· Stockholm
· 53 061 inlägg
Ja, eller så är det samma beteende som när vissa vaskar en flaska champagne på en stureplanskrog. Man tycker man behöver bevisa att man är så rik att man har råd att förstöra pengar.J Jan_G skrev:
Det finns inget ekonomiskt försvar som kan motivera rivning av en villa som byggdes för 30 år sen som dessutom var väldigt påkostad.J Jan_G skrev:
Svårt att skylla på bristande underhåll eller kvalitet med det priset.
Det var inget billigt prefabhus precis som ingen gjort något med den det byggdes.
Var och en gör ju vad den vill med sina pengar men det innebär ju inte att alla beslut kanske är dom bästa varken ekonomiskt eller miljömässigt.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 395 inlägg
Hoppas de återvinner de "exklusiva detaljerna". Annars är väl ett hus i den åldern bara gips och reglar. Måste vara bra läge på tomten.
Medlem
· Västernorrland
· 10 989 inlägg
Hur ska man kunna stoppa nåt sånt här? Folk gör väl vad de vill för sina pengar?
Det ligger på andra sidan staden, längst ut på björkudden. Med havsutsikt så klart. Även om huset är i fint skick så tror jag inte det står för större delen av fastighetens värde. Det har gjorts liknande rivningar av 90-talshus i närområdet tidigare.Nötegårdsgubben skrev:
Jag kommer ihåg bilderna sedan det såldes förra gången och det är ett märkligt hus. Inne ser det ut som om det skulle vara byggt för 100-200 år sedan, inte på 90-talet. Jag har en viss förståelse för att man vill göra något drastiskt åt det.
Ägaren äger dessutom en av Kalmars största byggfirmor så pengar finns det gott om. Och byggkostnaden lär inte bli så stor om han anlitar sig själv för att göra det.
Öhh, tycker inte det ser särskilt 1990-tal ut på utsidan heller.R RoAd skrev:
Byggt i gammal stil helt enkelt, inte direkt något konstigt med det.
Tyvärr finns det många exempel på liknande tilltag. Bedrövligt...