K
Hej,

Ska isolera förrådet och använda det som extra rum, dvs rumstemperatur året om. Behöver sätta in en dörr och lämpligen en förrådsdörr som är isolerad. Problemet är att höjden jag har att tillgå är endast 190cm och standard är 200-210.

Dörren behöver kapas, även karmen. Men funderar på hur bra/dåligt det blir att kapa en sådan dörr? De är ju normalt sett isolerade med cellplast samt i vissa fall försänkta runt om med gummilist osv för tätning.

Någon som kapat? Bäst att kapa uppe eller nere?
Funderar på någon liknande enligt länk för att hålla priset nere,

https://www.bauhaus.se/varmforradsd...o8aMdKhjuey15QuLnFBGKl3OnFhGD2mxoCmgkQAvD_BwE

K
maah maah skrev:
Har inget svar på din fråga men ett tips om att Byggmax har isolerade förrådsdörrar med modulmått 190cm
[länk]
Hej, dessvärre är den oisolerad. Det är det som oftast är problemet att isolerade verkar inte finnas med en höjd av 190 utan att måttbeställa.

T
Om du kollar på Vibostugans hemsida så verkar de ha samma dörr i måtten 8x19 så om du kan acceptera en lite smalare dörr så kanske Bauhaus kan beställa en sådan?

• Gilla
Boxer63
  • Laddar…
K
T Testarn skrev:
Om du kollar på Vibostugans hemsida så verkar de ha samma dörr i måtten 8x19 så om du kan acceptera en lite smalare dörr så kanske Bauhaus kan beställa en sådan?
Kollade, de har rätt modulmått och med isolering, ca 5000kr.

Så får fundera på om man ska lägga ett par 1000 extra för rätt mått eller om man ska kapa en 200 dörr.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
T
Ouch! Det känns drygt att de tar så mycket mer för en mindre dörr när den verkar finnas i standardsortimentet... ☹️

Hur gick det med dörrprojektet? Jag står inför exakt samma problem och funderingar, och är nyfiken på hur du löste det.

K
H Hylman skrev:
Hur gick det med dörrprojektet? Jag står inför exakt samma problem och funderingar, och är nyfiken på hur du löste det.
Slutade med att jag köpte en riktig fasaddörr från Hornbach i rätt mått. De hade en som var 1,9m i höjd. Var måttbeställning men levererades på 1 vecka och kostade 5000kr inklusive karm.

• Gilla
Hylman
  • Laddar…
K Kirre2021 skrev:
Slutade med att jag köpte en riktig fasaddörr från Hornbach i rätt mått. De hade en som var 1,9m i höjd. Var måttbeställning men levererades på 1 vecka och kostade 5000kr inklusive karm.
Ok, bra att veta. Det var ju inte hutlöst för en måttbeställd dörr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.