882 läst ·
5 svar
882 läst
5 svar
Kapa en större bit, söker tips
Hej,
Ska kapa en lite större träbit och min kap och gersåg med 210mm klinga når inte ner, även en polares på 216mm klinga når inte riktigt igenom. Vill enbart göra ett snitt och inte behöva vända på träbiten då det inte blir exakt.
Vad finns det för alternativ?
Ska kapa en lite större träbit och min kap och gersåg med 210mm klinga når inte ner, även en polares på 216mm klinga når inte riktigt igenom. Vill enbart göra ett snitt och inte behöva vända på träbiten då det inte blir exakt.
Vad finns det för alternativ?
Det går att göra förvånansvärt exakta och vinkelräta snitt med en vanlig fogsvans. Googla t ex "square cross cut by hand". Vet att kanalen Rex Figures it out på YT gjort en bra tutorial men hittar den inte nu.
Stockholm är stort och fullt av forummedlemmar. Du borde enkelt kunna åka förbi någon som har större klinga och kapa där, om ingen kommer med någon enklare lösning.
Här i Vallentuna finns en kap med 260 mm klinga om du tror det räcker och är i rätt område. Säg till om det är intressant. Annars fins det säkert andra som har närmare dig, var det nu är.
Här i Vallentuna finns en kap med 260 mm klinga om du tror det räcker och är i rätt område. Säg till om det är intressant. Annars fins det säkert andra som har närmare dig, var det nu är.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan jag kapa den här balken för att få ett större rum.
Byggmaterial & Byggteknik -
Kapa plastbit - lämpligaste sågen?
Verktyg & Maskiner -
Hur kapa bitar lägga parkett?
Golv -
Kan jag kapa bort en bit av balken och ersätta med en ny?
Golv -
Kapade väck en bit av lättbetong vägg, hur får man skarven/änden på slutet rak och fin?
Byggmaterial & Byggteknik