30 939 läst ·
35 svar
31k läst
35 svar
Kap- och geringssåg, TIPS!
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
Prima kombo!, ställer man under en bräda som stöd längst ut så kan man renkapa 220or på upp till 480 utan problemas! Även de nytryckta som väger tredubbelt!Per_vbg skrev:
Intressant! Jag vet inte hur dewalts ser ut, men jag har aldrig upplevt boschs lösning problematisk, tycker de funkar hur bra som helst. Jag skulle snarare beskriva den svaga punkten som de rattar med vilken man låser fast sidostyckena. Där är helt omöjligt att komma åt utan att skrapa knogarna. Men det är iaf inte så ofta man behöver flytta på stöden. Tycker bordet är superbra i övrigt.Alltgår skrev:
Ja de där rattarna sitter lite dumt till.pyro skrev:Intressant! Jag vet inte hur dewalts ser ut, men jag har aldrig upplevt boschs lösning problematisk, tycker de funkar hur bra som helst. Jag skulle snarare beskriva den svaga punkten som de rattar med vilken man låser fast sidostyckena. Där är helt omöjligt att komma åt utan att skrapa knogarna. Men det är iaf inte så ofta man behöver flytta på stöden. Tycker bordet är superbra i övrigt.
Dewalt har "stora" plastspakar man trycker in, jämfört med de där små plupparna till benen. Har dewalt på ett annat sågbord till klyvsågen, och de är kanon. Men till kapsåg tycker jag boschbordet har bättre lösningar överlag, och därför står det under min dewalt kapsåg :~)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden