Per_vbg skrev:
Såja! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :) Varit nära nära på att köpa Boschen med Gta 2600. Men slog idag till på kombon med Gta 3800 för bara ett par hundralappar extra! Whoho! :D

[länk]
Prima kombo!, ställer man under en bräda som stöd längst ut så kan man renkapa 220or på upp till 480 utan problemas! Även de nytryckta som väger tredubbelt!
 
Du kommer bli nöjd. Enda minuset är de små metallplopparna som låser benen. Där är dewalts lösning bättre.
 
Alltgår skrev:
Du kommer bli nöjd. Enda minuset är de små metallplopparna som låser benen. Där är dewalts lösning bättre.
Intressant! Jag vet inte hur dewalts ser ut, men jag har aldrig upplevt boschs lösning problematisk, tycker de funkar hur bra som helst. Jag skulle snarare beskriva den svaga punkten som de rattar med vilken man låser fast sidostyckena. Där är helt omöjligt att komma åt utan att skrapa knogarna. Men det är iaf inte så ofta man behöver flytta på stöden. Tycker bordet är superbra i övrigt.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Funderar på att ta med farsan o köpa ett sågbord då han idag inte äger något!
Någon som vet om Bosch PCM 8S passar på fästena på GTA 2500/3800?
 
pyro skrev:
Intressant! Jag vet inte hur dewalts ser ut, men jag har aldrig upplevt boschs lösning problematisk, tycker de funkar hur bra som helst. Jag skulle snarare beskriva den svaga punkten som de rattar med vilken man låser fast sidostyckena. Där är helt omöjligt att komma åt utan att skrapa knogarna. Men det är iaf inte så ofta man behöver flytta på stöden. Tycker bordet är superbra i övrigt.
Ja de där rattarna sitter lite dumt till.
Dewalt har "stora" plastspakar man trycker in, jämfört med de där små plupparna till benen. Har dewalt på ett annat sågbord till klyvsågen, och de är kanon. Men till kapsåg tycker jag boschbordet har bättre lösningar överlag, och därför står det under min dewalt kapsåg :~)
 
Köpte extra stöd till mitt bosch bord då slipper man flytta och kan ha flera olika längder förinställda.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.